Publicis Groupe придобива гиганта в маркетинга с инфлуенсъри Influential

30.07.2024

Influential управлява мрежа от над 3,5 милиона създатели на съдържание, включително 90% от глобалните инфлуенсъри с над 1 милион последователи.

Почти половината потребители правят покупки въз основа на маркетинг чрез инфлуенсъри, доверието към инфлуенсърите нараства, което превръща придобиването от страна на Publicis в още едно доказателство за значението на този сектор за бъдещето на маркетинга.

Очаква се глобалните разходи за социални медии да достигнат 186 милиарда долара през 2025 г., надминавайки разходите за реклама по линейна телевизия за първи път, според данни, споделени от Publicis.

Сегментът за инфлуенсър маркетинг е основен двигател на този растеж. С придобиването на Influential и съчетаването на платформата с Epsilon, Publicis ще може да предложи на клиентите си достъп до висококачествени и популярни дигитални създатели. Epsilon разполага с информация за повече от 2.3 милиарда души в глобален мащаб.

„Това придобиване не само означава, че ще поемем лидерството в инфлуенсър маркетинг. То също така ни позиционира уникално в центъра на новата медийна екосистема,“ каза Артър Садун, CEO на Publicis.

„Това е начинът, по който връщаме властта в ръцете на марките в един фрагментиран медиен пейзаж и стимулираме маркетингова трансформация, която носи реални бизнес резултати.“

С Influential комбинираните активи на Publicis ще предоставят на клиентите достъп до мрежа от повече от 3.5 милиона създатели (включително 90% от тези с над 1 милион последователи), по-добри възможности за планиране, използвайки потребителските данни на Epsilon, и по-силни възможности за кръстосан канален маркетинг. Основателят и CEO на Influential, Райън Детер, ще работи централизирано в Publicis, за да предостави тези инструменти на клиентите.

Съобщението за придобиването от Publicis дойде само ден след като Stagwell обяви, че е придобил дигиталната агенция за маркетинг чрез инфлуенсъри Leaders и нейната платформа InfluencerMarketing.AI. Такива сделки могат да предвещават вълна от други придобивания през следващите месеци, тъй като пазарът на създателите на съдържание става твърдо вкоренен в маркетинговата индустрия.

„Маркетингът чрез създатели сега е съществена част от маркетинговата микс на всяка голяма марка и консолидирането на най-добрите бутикови играчи от холдинг компаниите през последните четири години показва, че те приемат това сериозно и се фокусират върху по-интегриран подход към работата със създателите,“ каза Райън Стърн, съосновател и CEO на Collectively, в коментар по имейл.

„Големите марки сега очакват всички техни партньорски агенции да разбират създателите и как да ги използват в различни канали и контексти. Консолидацията, която виждаме от холдинг компаниите, отразява спешността за тези бизнеси да се адаптират бързо,“ добави изпълнителният директор.

По-рано този месец, Publicis обяви, че органичният им растеж се е увеличил с 5.6% на годишна база през второто тримесечие на 2024 г., като нетните приходи достигнаха приблизително 3.8 милиарда долара. Силните приходи доведоха агенцията до повишаване на прогнозата си за цялата година до ръст от 5-6%, спрямо предишните оценки за ръст от 4-5%.

Източник на новината: https://www.marketingdive.com/

Абонирай се за инфлуенсър новини

Обещаваме да изпращаме само новини и информация за инфлуенсъри и брандове от България и света

Ние не спамим!

Оставете първия коментар

Тази статия може да ви хареса:
Какво се случи по време на Инфлуенсъри срещат брандове: TEAM FEST – от Elizabeth Fame