Swatch се извини и изтегли рекламна кампания, в която модел дърпаше ъглите на очите си – жест, който много потребители в Китай сметнаха за обиден и расистки. Рекламата предизвика бурни реакции в социалните мрежи и призиви за бойкот на продуктите на компанията.


Компанията заяви, че е „взела под внимание последните притеснения относно изображението на модела“ и е премахнала всички свързани материали по света. Въпреки това критиката продължава, като някои потребители определят извинението като недостатъчно и мотивирано единствено от интересите на печалбата.

Swatch получава около 27% от приходите си от Китай, Хонконг и Макао, но продажбите ѝ в Китай са намалели заради забавяне на икономиката. Подобни конфликти не са рядкост: в последните години китайските потребители често организират бойкоти срещу международни марки заради възприятия за обиди към тяхната култура.