UGC създателят Джема Луиз разкрива истината за изграждането на UGC кариера и привличането на бранд партньорства

20.11.2024

Джема Луиз е превърнала личния си блог в процъфтяваща кариера в сферата на съдържанието, генерирано от потребители (UGC).

Като майка на две деца, тя е прекарала девет години в усъвършенстване на уменията си в икономиката на създателите, доказвайки, че постоянството и стратегическата адаптация могат да доведат до устойчив успех.

„Започнах да блогвам, докато учех графичен дизайн в университета, и нямах увереността да се занимавам с YouTube“, споделя Джема, добавяйки, че първоначалното ѝ съдържание произлиза от нейния опит във визуалните изкуства, започвайки с блог снимки в Instagram.

Когато видеосъдържанието започна да набира популярност, Джема изпитвала съпротива срещу промяната. „Преди няколко години, когато всичко започна да става силно ориентирано към видео, го ненавиждах – не исках да създавам видео съдържание и мразех, че снимките остават на заден план,“ признава тя.

Въпреки това, TikTok променя гледната ѝ точка. „Странно, но просто започнах да го обожавам и свободата, която ми дава при създаването на съдържание,“ казва тя. „Сега почти ежедневно създавам видеа за своите платформи.“

„Първоначално споделях снимки от блога си в Instagram, а след това започнах да изграждам аудитория, което превърна Instagram в значима част от моя път,“ обяснява Джема. „Тогава всичко беше ориентирано към снимки, така че се влюбих във фотографията и обожавах да споделям красиви снимки.“

Стратегическо развитие на бизнеса

През 2018 г. Джема взема информирано решение, базирано на данни, да се отдаде изцяло на създаването на съдържание. „От известно време изкарвах пари от създаване на съдържание, а доходите ми бяха значително по-големи от това, което получавах като фрийланс дизайнер,“ обяснява тя.

„UGC е сравнително нова област, но тя произлезе от съдържанието, което вече създавах онлайн. Имейлите започнаха да заливат пощата ми всяка седмица, така че разбрах, че това е следващата голяма стъпка в моята кариера,“ добавя тя.

Нейният творчески процес съчетава структурирано планиране с артистично изразяване. „Когато търся идеи, обожавам да се вдъхновявам от Pinterest и TikTok,“ споделя Джема, добавяйки, че списъците с идеи, които съставя, ѝ помагат да развива свои концепции.

„За сценария – ако е с глас зад кадър – обикновено първо заснемам съдържанието и после добавям гласовото пояснение,“ продължава тя. „Винаги пиша текста първо в бележки, след което проверявам дали пасва на съдържанието ми, и го коригирам, ако е необходимо.“

Този процес ѝ носи лично удовлетворение. Любимата ѝ част е ясната визия за видеото, която има в главата си, преди да започне да снима.

„Обикновено първо трябва да направя цялостно почистване на дома, както и да се погрижа за прическата и грима си, но е страхотно, когато най-накрая съм готова да натисна бутона за запис в приложението за камерата,“ споделя тя. „Обожавам процеса на редактиране, защото виждам как всичко се събира в едно, дори понякога да ме обзема синдромът на самозванеца и да се притеснявам, че не е достатъчно добро!“

Управление на професионалните и личните отговорности

Балансът между създаването на съдържание и семейния живот представлява постоянен предизвикателство.

„Родих бебе преди две години, и съдържанието ми пострада за известно време, но това е реалният живот и просто трябваше да работя в часовете, които имам на разположение,“ споделя Джема. „Все още ми е трудно да се нагодя спрямо графика на детската градина и училищните ангажименти, но повечето брандове разбират, че имам малки деца.“

Тя предупреждава срещу подвеждащите обещания в индустрията: „Има толкова много заблуди около UGC; мразя тези измамни курсове, които обещават, че ще печелите хиляди на месец от UGC, и то обикновено от хора, които никога не са публикували истинско съдържание в собствения си канал,“ заявява категорично тя.

„Това е просто схема за печелене на пари за тях самите. UGC изисква време; трябва много практика, за да развиете уменията си, и отнема доста време да изградите стабилна клиентска база,“ добавя Джема.

„Най-привлекателното, което един UGC създател може да направи, е да напълни социалните си мрежи с качествено съдържание и да се покаже на света,“ съветва тя. „Тогава брандовете ще дойдат!“

Техническо съвършенство чрез простота

Оборудването на Джема остава умишлено минимално.

„Един добър статив е ключов,“ казва тя. „Amazon предлага множество добри опции за под £20 (~25 долара). Освен това ви трябва само телефон с добра камера. Никога не съм снимала UGC видео с професионална камера, но познавам други, които го правят с голям успех. Въпреки това, това определено не е задължително.“

Стратегия за платформи

Джема адаптира стратегията си спрямо всяка платформа:
„Фокусирам се върху TikTok и публикувам по-дълго съдържание там, а след това го редактирам, за да го съкратя за Instagram. Видеа до 30 секунди са по-благоприятни за TikTok, докато на Instagram ми се струва, че 10 секунди или по-малко са по-предпочитани.“

Редовното ангажиране е от съществено значение:
„Поддържането на активност определено няма как да навреди. Лично аз се опитвам да публикувам ежедневно, което не винаги се получава, когато имаш семейство, но това е моята цел! Освен това се ангажирам с коментарите, отговарям на други акаунти и връщам коментари, когато мога. Чувството за онлайн общност е приятно, а като бонус помага и за ангажираността.“


Изграждане на бранд партньорства

Джема подчертава важността на устойчивото ценообразуване и гъвкавостта за дългосрочен успех:
„Ключът е да определяш разумни (но без да се подценяваш) хонорари, да предлагаш пакетни сделки и просто да създаваш качествено съдържание за бранда,“ съветва тя. „Помага и да бъдеш отворен за обратна връзка от тях, както и да правиш редакции, ако поискат, без да се противопоставяш. Но най-вече – бъди приятен за работа.“

Философията ѝ за сътрудничество залага на творческа независимост. Тя предпочита задачи, при които брандът търси нейния креативен принос, тъй като това прави процеса по-естествен и лесен.

„Трудно ми е, когато брандовете са прекалено специфични относно това, което искат, защото процесът е толкова творчески, и ако нямам тази свобода, просто знам, че съдържанието няма да е толкова добро, колкото може да бъде,“ отбелязва Джема. „Обикновено отказвам такива задачи, но рядко се случва, защото брандовете, които се свързват с мен, обикновено харесват съдържанието, което вече съм създала.“

Портфолиото като двигател на растежа:
„Не мисля, че брандовете могат да си представят какъв тип съдържание създаваш без портфолио, затова смятам, че наличието му е задължително,“ подчертава Джема. „Портфолиото изпъква, когато се фокусираш върху автентично съдържание за собствените си канали.“

Подходът към ценообразуването отразява опита ѝ:
„Честно казано, импровизирах от самото начало. Най-полезното, което открих, е да говоря с други създатели и да разбера какво те таксуват, но това не е толкова лесно, колкото просто да попиташ някого.“

„Никога не бих просто написала съобщение на друг създател с такъв директен въпрос; научих го, като се сприятелих онлайн с други създатели. След като получиш груба представа, трябва да прецениш стойността си и да определиш хонорари, с които си доволен. С времето увеличавах цените си според развитието си, и това работи за мен вече над девет години,“ добавя тя.

Бъдещи амбиции

Докато конкретните цели остават гъвкави, Джема поддържа ясна професионална визия.
„Има много брандове в списъка ми с мечти за сътрудничество, а фокусът ми е постоянно да подобрявам съдържанието си, да обновявам дома си и да работя върху това да вляза в полезрението на тези брандове,“ споделя тя.

„Години на упорит труд и отдаденост бяха необходими,“ отбелязва Джема. „Насладата от работата играе голяма роля, защото ако правиш това само за парите, можеш да се откажеш още сега. Създаването на неплатено съдържание ежедневно буквално е работа на пълен работен ден, но без него задачите просто няма да дойдат. Така че трябва да имаш тази страст към създаването.“

Източник на информацията:https://www.netinfluencer.com/

Абонирай се за инфлуенсър новини

Обещаваме да изпращаме само новини и информация за инфлуенсъри и брандове от България и света

Ние не спамим!

Оставете първия коментар

Тази статия може да ви хареса:
Лятното парти ,,НА LOVE за инфлуенсъри и брандове’’ обеща много нови партньорства (СНИМКИ и ВИДЕО)