Всяка кампания може да бъде измерена дори да няма статистиска от инфлуенсъра

02.08.2022

Ирена Тодорова е Маркетинг мениджър за Пепко България и Гърция в професионален план, а по душа е пътешественик, доброволец за всякакви каузи, свързани с деца и образование, майка на две дъщери и изключително усмихнат човек.

Познаваме магазините Pepco, които за много кратко време се появиха в малки и големи градове, в молове и по централни улици. Поканихме Ирена да поговори за работата с инфлуенсъри при интересен като техния модел – продават във физически локации, имат сайт с продукти и брошури, но нямат онлайн магазин.

Колко често работите с инфлуенсъри и защо?

Ирена, Pepco: Работим с инфлуенсъри основно при големи кампании или когато имаме тотално нова и различна колекция, тип артикули/кампания като – Cardio Bunny collection, BTS campaign, Kids day, Xmass campaign, т.н.

Вярваме, че инфлуенсърите като допълнителен канал за комуникация са работещи и интересни за крайния потребител.

Стараем се да подбираме инфлуенсъри, които вярват в мисията на нашата компания и наистина харесват и използват нашите продукти. Стараем се да бъдем максимално открити и достоверни в комуникацията и съобщенията си до нашия краен клиент. Доверяваме се и на такива инфлуенсъри, които не използват „купена“ аудитория, а наистина чрез своите теми и съдържание са изградили своята мрежа от последователи.

Увеличихте ли бюджета си за такъв тип дейности спрямо миналата 2021 година?

Ирена, Pepco: Ние сме ритейл магазини, които всяка календарна година увеличават броя си физически магазини. От това следва, че увеличаваме и своите приходи и рекламен бюджет. Така че – да, имаме увеличен бюджет за подобен тип активности.

От какво се определя колко пари да отделите за инфлуенсър маркетинг в конкретна кампания?

Ирена, Pepco: От scope of campaign, от големината на кампанията и важността за налагането/популяризирането на тази нова категория на местния пазар.

Получавате ли насоки и препоръки от чужбина за работа с инфлуенсъри?

Ирена, Pepco: Да, когато правим кампании за лицензираните ни колекции и си партнираме с компании като Warner Bross, тогава следваме много стриктни и детайлно разписани препоръки.

Pepco са изцяло физически магазини, не продавате онлайн, как реално разбирате дали някой инфлуенсър е изпълнил целите си, дали ви е свършил работа?

Ирена, Pepco:

Всяка една реклама може да бъде измерена-независимо дали говорим за измерима статистическа информация или просто завишен интерес/физически трафик към нашия магазин. Когато пуснем кампания, която сме рекламирали само с брошура и инфлуенсър кампания и на третия ден сме почти изчерпани откъм стока, е повече от ясно, че кампанията е била успешна и изборът е бил сполучлив.

По какви критерии избирате вашите инфлуенсъри?

Ирена, Pepco: Аудитория, автентичност, съдържание, популярност и не на последно място бюджетът, с който разполагаме.

Какъв съвет би дала на бранд мениджър, който тепърва ще работи с тях, за какво да внимава?

Ирена, Pepco: За мен инфлуенсър кампаниите са успешни при добре изграден бранд и продуктов имидж, като допълнителен канал, който да „подсили“ автентичността на посланията и да „хване“ нишова аудитория, която търси точно твоя артикул/услуга. Не вярвам в масовото налагане и реклама на всякакви продукти от всякакви инфлуенсъри без никаква изградена ясна концепция, а използването само защото е популярно и така се прави и от другите компании.

Потребителите стават все по-взискателни, търсещи, четящи и изискващи от брандовете. За да се установим трайно в потребителското ежедневие и mindset ни трябват точни, достоверни и добре комуникирани послания. Това става с помощта на хора, които застават със същия професионализъм и от другата страна.

Аз лично не се доверявам на „звезди на деня“, защото знаем, колко хора искат тази професия, тъй като я намират за лесна, примамлива и добре заплатена.

Не вярвам в подобен тип партньорство или съдържание, имам високо мнение и за нашите клиенти и смятам, че те също оценят високо това, че ние се стараем как и с кого да им предложим следващото инфлуенсър преживяване с нашия бранд.

 

Абонирай се за инфлуенсър новини

Обещаваме да изпращаме само новини и информация за инфлуенсъри и брандове от България и света

Ние не спамим!

Оставете първия коментар

Тази статия може да ви хареса:
Mama Lesson – Майчинство, захранване, игри, рецепти