Една от най-популярните VTuber агенции в САЩ – VShojo – обяви, че прекратява дейността си. Причината – мащабен скандал, свързан със събиране и неправомерно използване на благотворителни средства. Основният проблем е неуспешно превеждане на сума от над 500 000 долара към Immune Deficiency Foundation – организация, подкрепяна от една от най-разпознаваемите VTuber звезди в агенцията – Ironmouse.
След напускането ѝ стана ясно, че дарените средства никога не са стигнали до фондацията, а са били използвани за оперативни разходи. Това предизвика остра обществена реакция и срив на доверието към ръководството на компанията.
Признание и оставка: Когато истината излиза наяве
Главният изпълнителен директор и съосновател Джъстин Игнасио (Gunrun) официално пое вината и подаде оставка. В изявлението си той призна, че не е управлявал средствата прозрачно и че действията му са подкопали доверието към VShojo. Компанията също така не успява да осигури ново финансиране, въпреки предишните инвестиции от над 11 милиона долара.
Напускане на ключови звезди: Гласовете, които казаха „стоп“
След избухването на скандала 12 от 13 VTuber артисти напускат агенцията. Сред тях са големи имена като Kson и Veibae, които споделят за неплатени суми, неясни договори и липса на уважение към труда им. Ironmouse, едно от лицата на агенцията, организира собствена благотворителна кампания, която събира над 1.2 милиона долара – доказателство за огромната ѝ подкрепа от общността.
Уроците от един крах: Какво се случва, когато доверието се изгуби
Историята на VShojo показва колко крехко е доверието в дигиталната икономика. Липсата на отчетност и яснота в управлението на средства може да доведе до пълен срив – дори за бранд с популярност и влияние. Случаят служи като напомняне, че прозрачността, коректността и уважението към създателите на съдържание са задължителни, за да съществува устойчива VTuber или инфлуенсър екосистема.
Прочетете повече за това в статия тук.