София, 9 декември 2024 г. – Българската асоциация на PR агенциите (БАПРА) обяви
петнадесетото издание на наградите BAPRA Bright Awards 2025. Темата на годишния конкурс, който цели да отпразнува успехите на агенциите и техните клиенти, е „PRоменяме се, светът също“. Светът се променя с главозамайваща скорост, а това изисква и PR професията да се адаптира към динамичните бизнес и комуникационни предизвикателства.
Формата за кандидатстване е отворена от 28 ноември 2024 г. до 31 януари 2025 г. (за ранно записване) и до 14 февруари 2025 г. (за късно записване). Кампаниите, с които агенциите и бизнесите могат да кандидатстват, следва да са проведени в периода март 2024 г. – януари 2025 г. Конкурсът е отворен както за членове на БАПРА, така и за други PR и комуникационни агенции и вътрешни отдели на кампании, за които има изведени отделни категории.
Списък на всички основни и специални категории, в които вътрешни отдели на компании могат да участват самостоятелно, както и големите награди на BAPRA, може да намерите тук: https://bapra.bg/2025/kategorii/.
„Годишните награди BAPRA Bright Awards е затвърждаване на успешните и въздействащи PR кампании на агенциите и техните клиенти. С темата „PRоменяваме се, светът също“ акцентираме върху това колко много PR професията се промени и разви през годините като услуги, въможности и адаптация към новата бизнес, потребителска и технологична реалност. Наградите са момента, в който можем да анализираме успеха и поставим следващи стъпки за развитие, защото нагласите на
хората продължават да се променят и целите на бизнесите стават все по-прецизни.“ –
споделя Ива Григорова, директор PR бизнес на MSL, част от Publicis Groupe България и председател на БАПРА за 2024 – 2026. „Насърчвам всички колеги от бранша да покажат своите интересни, добри и успешни кампании, за да продължат да бъдат пример за това колко много PR индустрията е значима за бизнеса на клиентите ни.“
Пълните условия и критерии за участие, срокове и такси са описани на сайта на
наградите: https://bapra.bg/2025/instrukcii/.
Конкурсът се журира от опитни международни експерти в комуникациите и маркетинга. В напълно обновения състав на журито тази година се включват:
Агнес Шоке, главен изпълнителен директор на Open Communications;
Аугунг Сантосо Онгко, директор партньорства, стратегии и инсайти в RICE;
Александра Грос, член на управителния съвет на Fink & Fuchs;
Алисън Кларк, бизнес съветник в Alison Clarke Consulting; Андраш Станислав, председател на ICCO;
Андреа Корнели, главен оперативен директор и директор иновации в SEGNewgate;
Бернардо Елис, консултант по проучвания и разузнаване в социалните мрежи;
Кристина Фосгард, главен изпълнителен директор на Netprofile;
Чренгета Росу, главен изпълнителен директор на Romanian Public Relations Companies’ Club (PRCC);
Димитрис Ролиас, главен изпълнителен директор на Out of the Box;
Ердем Кох, основател на Erdem Koch Consulting;
Гирих Балахандран, основател на On Purpose;
Хемант Гоул, декан на School of Communications;
Ига Вилчинска- Зигадлевич, вице президент на Polish PR Association и ръководител Public Affairs в
Graylink;
Инди Селвараджа, главен творчески директор за глобалните пазари в Ketchum;
Джона Бърк, главен изпълнителен директор на AMEC;
Джулиан Боулдинг, основател и президент на NetworkOne; Юрген Ганголи, управляващ директор на The Skills Group и партньор в Team Farner;
Керем Айертман, главен изпълнителен директор на Communication Partner;
Ларс Воадеш, главен изпълнителен директор на групата PRecious Communications;
Мадлен Николаос, главен маркетинг директор на Hexagon AB;
Мануел Хютл, главен изпълнителен директор на Milk & Honey PR;
Мариан Блумберг, консултант стратегически комуникации в UNDP;
Мери Ньоки, главен изпълнителен директор на Glass House PR;
Масимо Морикони, президент на ICCO и управляващ директор на Omnicom PR;
Мат Снодграс, маркетинг директор в Swapcard;
Нийл Клайнър, управляващ директор на Movement;
Озге Узун, председател на борда на директорите на IDA;
Патрик Шрьобер, управляващ партньор на Pram Sonsulting;
Пепита Новак-Аделман, директор бизнес развитие за EMEA в Ketchum;
д-р Рето Вилхелм, управляващ собственик на Raw Consulting; Себастиан Щепак, главен изпълнителен директор на MSL CEE;
Саймън Гебауер, главен търговски директор на Observer;
Верослава Новосилна, собственик на Wtech PR;
Виорика Роска, председател на Romanian PR Association;
Владимир Бистров, управляващ партньор на Bison & Rosen;
Зофия Лакатош, главен изпълнителен директор на Emerald PR.
Повече информация зажурито може да намерите в секцията на сайта: https://bapra.bg/2025/zhuri/.
Председател на международното жури през 2025 година е Боаз Палди, главен творчески
директор на United Nations Development Programme.
В края на месец март 2025 година ще се проведе церемонията по награждаване на
успешните проекти в BAPRA Bright Awards!
Партньори на наградите тази година са международния конкурс Symbol Creative Awards, които отличават иновацията и креативността в сферите на маркетинга, рекламата и
комуникациите, БАКА, IAB България, EACD България, АСКО и BESCO. Медийни партньори са Капитал и dnevnik.bg, 24 Часа, Darik Business Review, сп. Enterprise, сп. Мениджър, сп. Твоят бизнес, сп. BGlobal, b2bmedia.bg, InfluencerMedia.bg, Boulevardbulgaria.bg, RedLink.bg. За допълнителна информация относно наградите, процедурата за кандидатстване и
оценяване, се свържете на office@bapra.bg.
За БАПРА: Българската асоциация на PR агенциите (БАПРА) има за цел да подпомага и утвърждава PR като дейност, работеща за развитието на съвременното общество. Асоциацията създава и поддържа платформа за обмен на добри практики, предлага и опазва високи етични стандарти в професията и координира усилията в развитието на PR в България. БАПРА работи за подобряване партньорството на PR бизнеса у нас с държавната и местната власт, академичните среди, бизнеса, гражданските организации и медиите. Асоциацията има за цел да утвърждава стандарти за качество и етика, като гарантира със средствата на саморегулацията практикуването на прозрачен, почтен и социалноотговорен PR бизнес в България. БАПРА представлява своите членове пред български, чуждестранни и международни институции и
организации и защитава техните права и интереси