Където инфлуенсърите и брандовете споделят

Пулсът на инфлуенсър маркетинг пазара в България 2023

0

Анализ и доклад на MSL Sofia и Pragmatica Август 2023 г

Тристранното проучване, проведено от MSL Sofia в партньорство с Pragmatica, за втора поредна година представя актуални нагласи за инфлуенсър кампаниите в България, като разкрива прилики и разлики между трите целеви аудитории.

По-интересните изводи от изследването са:

Като цяло се усеща лека загуба на доверието към инфлуенсърите спрямо миналата година, а най-големият проблем, който брандовете срещат при работа с инфлуенсъри, е разминаване между заплащане и доставени резултати.

• Според 82% от потребителите, информацията, която инфлуенсърите споделят в пространството, по-скоро не е обективна. 

• Представителите на целевата аудитория искат инфлуенсърите да използват продуктите в собственото си ежедневие, като по-този начин смятат, че доверието към предоставяната информация би било по-голямо. Като цяло потребителите са благосклонни и казват, че по-скоро не биха спрели да следват някой инфлуенсър само, защото е замесен в някой обществен скандал. 

• Компаниите търсят лица с позитивен имидж, предимно, и такива, които най-много отговарят на бранд същността и след това най-добре да разкаже посланията и кампанията. 

• За младежите от изключителна важност е инфлуенсърът да бъде позитивен и с хубаво излъчване, като с покачване на възрастта, това изискване намалява за сметка на това човекът зад екрана да предоставя полезна информация. 

Най-често потребителите разбират за някое ново лице от пост в социалните мрежи (75%), като по-възрастната аудитория (40-50 г.) се влияе от препоръка на приятел (29%). Най-често хората предпочитат да гледат по-скоро обикновени хора, които са придобили популярност (68%), отколкото известни личности (62%). 

Най-много инфлуенсъри следват най-младите (18-29 г.) и тяхното предпочитание към лица, придобили популярност е (80%) и известни личности (68%). 

• Най-голямо участие имат микро инфлуенсъри (54%). От компаниите най-много работят с микро инфлуенсъри, но след това с макро и с популярни лица. 

• По-възрастният аудитория (40-50 г.) предпочита експерти, като почти всеки втори следва такъв тип лидер на мнение (44%). 

Виртуалните инфлуенсъри все още не са придобили особена популярност сред хората. По-малко от половината потребители (40%) са чували за тях, а едва 11% признават, че следват такива.

А цялото проучване и всички инфографики можете да видите тук:

http://influence.msl.bg/

От миналата година изследването е тук:

No comments

Подобни