Deloitte публикува доклад, озаглавен „Икономика на създателите в 3D“, който разкрива нарастващото влияние на създателите на съдържание и тяхната способност да стимулират ангажираността на потребителите и поведението на марките при покупка. Изследването, базирано на проучвания сред повече от 2000 потребители, 500 създатели и 500 марки в САЩ, хвърля светлина върху отчетливите предимства, които създателите предлагат в сравнение с традиционния маркетинг.
Според Goldman Sachs икономиката на създателите в момента генерира приблизително 250 млрд. долара приходи и се очаква да се удвои през следващите пет години.
Анализаторите на Deloitte твърдят, че трима от всеки петима анкетирани потребители заявяват, че е по-вероятно да се ангажират положително с марка, препоръчана от създател, когото следват, или да закупят от нея.
В проучването се подчертават два ключови фактора, които допринасят за тази силна връзка между потребителите и създателите и последващото доверие в марката: относителност и страстни последователи. Потребителите са по-склонни да действат по препоръки от създатели, които имат сходни социално-икономически условия, хобита или интереси. Освен това създателите с често потребление на съдържание и присъствие в множество платформи са склонни да имат по-предани аудитории.
Проучването на Deloitte подчертава значението на това марките да насърчават стабилни партньорства с творците, като предоставят творческа свобода, осигуряват съответствие между марката и аудиторията, предоставят справедливо и навременно възнаграждение и предлагат дългосрочна подкрепа за растежа и благосъстоянието на творците.
„Създателите на съдържание са в челните редици на стимулирането на доверието сред потребителите, което подсилва начина, по който марките формират по-зрели отношения с тези хора“, заявява Кени Голд, ръководител на отдел „Социални мрежи, съдържание и инфлуенсъри“ в Deloitte Digital.
Проучването също така разкрива, че марките, които отчитат висока възвръщаемост на инвестициите (ROI) от инициативите на създателите, се отличават в три ключови области:
- те поддържат партньорства с по-голям брой създатели едновременно, обикновено с шест до десет или повече.
- Дават приоритет на създателите с брой последователи между 250 000 и 500 000, като балансират между обхвата и въздействието.
- Те отделят значителна част от бюджета си за социални медии (средно 42%) за партньорства с творци.
„За да създадат по-значимо въздействие, лидерите в индустрията може би ще искат да преразгледат маркетинговите си планове, ако стздателите на съдържание не са в техния арсенал“, отбелязва Денис Ортис, ръководител на сектор „Реклама, издателска дейност, социални медии и платформи“ в Deloitte Consulting LLP.
Източник: https://www.netinfluencer.com/