Защо пускането на пазара на мед от Nespresso е повече за марката, отколкото за продукта

02.09.2024

За много любители на кафе медът става все по-популярен като алтернатива на захарта или изкуствените подсладители. Именно затова Nespresso реши да стартира Nespresso Bloom, нова продуктова линия, включваща буркан с мед от кафеено цвете, както и сироп, вливан с кафе.

Но другата мотивация беше опитът да се подчертаят устойчивите отговорни земеделски практики, тъй като Nespresso се стреми да популяризира своите екологични усилия.

„Разработването на този продукт не беше просто за създаване на мед,“ каза изпълнителният директор Алфонсо Гонзалес Лоешен пред Modern Retail. „Ставаше въпрос за интегриране на продукта в нашата обща бранд история и предлагане на нещо наистина специално за нашите клиенти.“

От 2020 г. Nespresso си партнира с Ubees, пчеларска инициатива, която работи с марки като част от движението за регенеративно земеделие. Инициативата помогна на кафеените ферми, които работят с Nespresso, да научат как да започнат пчеларство. След това техните медни реколти бяха използвани за новите продукти от Nespresso Bloom.

Линията Nespresso Bloom беше пусната в две кафенета в Сан Франциско и Ню Йорк в началото на август и беше изброена онлайн на 21 август. Продуктите се разпродадоха в рамките на един ден, каза Гонзалес Лоешен.

Но стартирането на новата линия продукти съвпада с момент, когато Nespresso се стреми да утвърди разказа за своите усилия за устойчивост. Компании, които предлагат кафе в капсули, като Nespresso, често са критикувани за потенциални вреди върху околната среда. Освен еднократната употреба на капсулите, рециклиращите съоръжения не винаги са оборудвани да разграждат алуминиевите капсули на Nespresso, или потребителите просто ги изхвърлят в кошчето. В отговор на това, Nespresso, собственост на Nestle, се стреми да подчертае работата, която извършва, за да осигури устойчиво снабдяване на своите продукти.

Гонзалес Лоешен каза, че компанията разширява партньорствата си за рециклиране с общини, така че потребителите на Nespresso да могат да изхвърлят капсулите заедно с останалите си рециклируеми материали. Компанията също така е инвестирала в преминаване към компостируеми капсули. Освен това тя предлага рециклиране чрез отпадане на капсулите в кафенетата си или чрез безплатна пощенска услуга за рециклиране.

„Удвоихме усилията си в комуникацията, ангажирането с клиентите и обучението им как да рециклират, което е от съществено значение за нашите цели за устойчивост,“ каза той. „Непрекъснато увеличаваме нивата на рециклиране в САЩ година след година, но винаги има място за подобрение.“

Създавайки продукт с мед, Гонзалес Лоешен каза, че Nespresso цели да демонстрира своя ангажимент към отговорното земеделие и регенеративните практики. Пчелите са важна част от този процес, защото могат да увеличат опрашването. Докато някои от фермерите, партньори на Nespresso, вече имаха пчели, Гонзалес Лоешен посочи, че Ubees е основната връзка за включването на други фермери и помагането им да развият своите пчеларски операции, които може също така да осигурят вторичен доход.

„Голяма част от нашата работа е да защитим бъдещето на кафето, но в същото време да имаме положително въздействие върху околната среда, социалните условия и условията на живот на нашите фермери,“ каза той.

Карли Съдърланд, консултант в сферата на потребителските стоки, отбеляза, че компаниите често използват разширяването на продуктовата си линия, за да споделят своите брандови истории. Това им помага да се позиционират като нещо повече от основния си продукт — както компания за протеинови барове може да се представи като инструмент за увеличаване на мускулната маса. Това оставя място за повече нови продукти в бъдеще. „Когато марките имат силна убеденост, въвеждането на нови и релевантни продукти става естествена част от тяхната екосистема,“ каза тя, „и в някои случаи това е очевидно решение.“

Вицепрезидентът и главен анализатор на Forrester, Дипанджан Чатърджи, каза, че екологичният аспект на Nespresso Bloom може да бъде привлекателен за определени пазари или сегменти потребители, които са по-ориентирани към околната среда и етичните съображения при покупките си. „Все пак, ентусиаст на околната среда вероятно ще намери по-добри опции на местния фермерски пазар, отколкото при глобален гигант на потребителски стоки с пазарна стойност от 100 милиарда долара,“ добави той.

Въпреки това, Чатърджи каза, че пилотният продукт с мед е интелигентно разширение и може да допринесе за увеличаване на продажбите. „Продуктът се вписва идеално в съществуващото им разпространение, а ако някога е необходимо, отношенията на Nestle с търговците ще направят много лесно намирането на място на рафтовете на големите търговци,“ добави той.

Според годишния отчет за приходите на Nestle, Nespresso е отчел 5,3% органичен растеж през 2023 г. Категорията кафе също беше най-големият двигател на органичния растеж за първата половина на 2024 г., което включва и Nescafe, и лиценза на Starbucks за хранителни стоки и търговия на дребно. Nespresso отчете едноцифрен растеж в Северна Америка, воден от продажбите на своята машина за приготвяне на кафе на една доза Vertuo.

Източник на новината: https://www.modernretail.co/

Абонирай се за инфлуенсър новини

Обещаваме да изпращаме само новини и информация за инфлуенсъри и брандове от България и света

Ние не спамим!

Оставете първия коментар

Тази статия може да ви хареса:
Tasty with Tania – Рецепти, здравословен начин на живот, себеусъвършенстване