Мирела Лилова: „Креативността е красив начин да превърнеш трудното в нещо истинско“

09.04.2025

Mirela Lilova е едно от добре познатите имена в българското онлайн пространство – влогър, инфлуенсър, създател на креативната платформа Monsterlove. С нея си говорим за пътя ѝ в YouTube, за трудностите, предизвикателствата и малките победи по пътя, както и за важността на това да останеш верен на себе си.

Какво те накара да стартираш YouTube канала си и как се промени той през годините?

Стартирах YouTube канала си още през далечната 2013 г. 

Това беше една тежка за мен година, тъй като живеех в Гърция, нямах много приятели и никак не се чувствах емоционално добре. 

Бях осъзнала, че спешно имам нужда от нещо ново, с което да се захвана и да “преработя” негативните си емоции в нещо креативно и полезно за мен. Така случайно един ден попаднах на 2-3 човека, които по онова време правеха видеа в социалните мрежи. Повечето хора ги мислеха за странни, но на мен ми беше забавно и реших, че и аз мога да пробвам с нещо такова, като разбира се нямах идея, че след 11 години ще се занимавам още с това.

С какви трудности си се сблъсквала като влогър в България и как ги преодоля?

Може би една от най-големите трудности, с които съм се срещала като влогър в България по времето, в което аз стартирах канала си, беше фактът, че никой не го разбираше. България нямаше понятие за думите “влогър” или пък “инфлуенсър”, а цялото това нещо беше просто хоби за хора, които “си губят времето в глупости”. Хората се чудеха защо някой би се “излагал така” в интернет, вместо да се захване с нещо по-нормално според техните критерии. Днес, разбира се, още има подобни мнения, но с времето стават все по-малко и хората започват наистина да разбират, че това да поддържаш толкова много профили в социалните мрежи изисква много време, вдъхновение и труд.

@mirelalilova

Добре дошли в хаотичния ми живот, в който всяко нещо е импулсивно и недомислено… 🤷‍♀️ Чудите ли се какво е да си с #ADHD ?! 🧠 Изключително неприятно е, когато се включи импулсивността, но пък вече имам яке на овце, което не беше планувано… 🤦‍♀️🤣🗿 #адчд

♬ original sound – Mirela Lilova

Разкажи ни повече за Monsterlove – как се роди идеята и как я реализира?

Monsterlove е печатница и платформа за креативни хора, които могат да продават собствените си дизайни с минимално усилие. Достатъчно е само да създадеш собствен магазин в сайта, да качиш дизайна си върху подбрани от теб артикули и да рекламираш продуктите си както и където ти сметнеш за добре. От друга страна, ние се занимаваме с всичко останало – от печата на продуктите, до изпращането до крайния клиент. Работим с много инфлуенсъри, графични дизайнери и като цяло хора, които обичат изкуството, а идеята дойде от това, че самата аз исках да направя тениски за моята аудитория и реших, че това е най-подходящият за мен вариант и само мога да се радвам, че с мъжа ми се осмелихме да пробваме.

Къде аудиторията ти е по-ангажирана – в YouTube коментарите или в Instagram DM-ите?

Редовно получавам безкрайно много съобщения и коментари. Понякога са повече, отколкото мога да отговоря, но винаги се старая да обръщам максимално внимание на аудиторията си, без значение къде се опитва да се свърже с мен. Оценявам всеки един човек, който е отделил най-ценната си валута, а именно времето си, за да гледа нещо, което съм създала, защото без тези хора аз нямаше да се занимавам с това сега.

Кое е по-трудно – да поддържаш активен YouTube канал или Instagram профил?

Дълго време мислех, че да поддържаш активен YouTube канал е в пъти по-трудно, а истината е, че нито едно от двете не е лесно и изисква умението да знаеш как да се харесаш на хората и да си им полезен с нещо, за да те забележат измежду всички останали. Всеки може да създаде профил и в двете платформи, но не всеки може да изгради доверие с аудиторията си години наред, така че без значение коя платформа избира някой, важно е да го прави защото го обича.

Какво съдържание ти е по-приятно да създаваш – дълги YouTube видеа или Instagram Reels?

Обичам като цяло да създавам видеа, но моята “първа любов” по YouTube и дългите видеа си остава по-силна. Има нещо толкова красиво да си пуснеш влоговете от преди няколко години и да видиш всичките си спомени от тогава. Да видиш колко много се е променил животът ти, както и ти самият, и всичко това пред очите на хиляди хора, които растат заедно с теб. 

Има ли нещо, което би променила в алгоритъма на YouTube, ако имаше тази възможност?

Може би това да имаме повече свобода на словото, защото често се демонетизират видеа, които не са “удобни” на някого. Също така това, че алгоритъмът принуждава създателите на съдържание да качват по-често видеа, а ако не го правят, то той ще спре да показва новите видеа дори на аудиторията на криейтъра. Не харесвам и това, че видеото, за да има има повече реклами, трябва задължително да е над 8 минути, защото в противен случай ако е под тези минути, то YouTube не могат да печелят толкова от видеото ти, а това означава, че няма и да го промотират и показват толкова. Креативните хора имаме нужда от повече свобода и по-малко граници, за да продължаваме да творим и мисля, че всички тези ограничения вредят на креативността. 

Различна ли е аудиторията ти в двете платформи? Какви разлики забелязваш?

Двете платформи имат доста различни посетители. Според мен в  YouTube аудиторията е повече от хора, които обичат по-дълго съдържание и трябва да си достатъчно интересен, за да поддържаш интереса им до края на видеото. От друга страна обаче в платформи като Instagram се търсят видеа, които са “лесно смилаеми” и кратки, тъй като потребителите влизат в подобен тип платформи с идеята да консумират много, но кратки видеа. 

@mirelalilova

Както вече знаете, книгите се превърнаха в голяма моя страст, така че специално благодаря на @Charly Wilde за готината изненада и това, че ме усмихнаха с тази пратка от месечната им кутия! ❤️📚 #pr #charlywilde 📚

♬ original sound – Mirela Lilova

Какви са най-честите грешки, които хората правят в Instagram и YouTube, според теб?

Една от най-честите грешки, които хората правят според мен е, че нямат конкретна ниша, която да развиват. Хората имат нужда да знаят на каква тема правиш видеа или поне да имат бегла представа какво могат да очакват от теб, затова все повече се убеждавам, че е добре ако имаш няколко дейности, които не се припокриват една с друга, да бъдат разделени по някакъв начин. Неслучайно големите криейтъри имат няколко различни канала – основен канал, за влогове, и за подкасти. Още една грешка според мен е това, че някои създатели на съдържание забравят, че трябва да бъдат по някакъв начин полезни на аудиторията си и мислят повече за това, което тях ги интересува. Това не е нещо непременно лошо, но мисля, че трябва да има баланс между двете.

@mirelalilova

Тъй като в кухнята сме с висок плот и щъркели, Павел често се ядосва, че не вижда какво готвя, как мия нещо или просто как си седим там, та определено сега с помощната кула от @Wooden Magic но като наднича и вижда всичко! 😅❤️ Wooden Magic имат много интересни и полезни неща за вашите мъници, а сега с моя код “Mirela10” ще получите и 10% отстъпка на повечето им продукти! 🏷️🛍️

♬ original sound – Mirela Lilova

Какви са най-големите предизвикателства на инфлуенсърството в България?

Мисля, че най-голямото предизвикателство на инфлуенсърите конкретно в България е, че все още не се приема като сериозна професия от доста хора. Има брандове, които все още не вярват в този тип реклама на продуктите им, дали заради лош опит или защото просто не разбират как работят рекламите в социалните мрежи и хора, които все още те съветват да си намериш “сериозна работа”, каквото и да означава това. В чужбина всичко на тази тема е доста по-развито, но виждам как все повече хора се отварят към идеята, което ме радва.

Има ли моменти, в които си искала да спреш с YouTube или Instagram? Какво те мотивира да продължиш?

О, разбира се! Една от основните причини е, че показвам голяма част от живота си пред хиляди хора, на които дори не зная имената, но те знаят от това как се казва кучето ми, до това къде сме били на почивка миналия уикенд с мъжа и детето ми. Странно е като чувство и определено не е за всеки, но с времето свикнах и все пак е нещо, което сама избирам да правя. Още нещо, което ме натоварва страшно много, е зависимостта от технологиите и това как покрай работата ми токова често ми се налага да гледам през обективи и в екрани, че понякога забравям за реалния живот и е много трудно да намериш баланс между двете, но с доста работа може и да се получи. Мотивира ме това, че аз наистина обичам да снимам, да гледам спомените си след време и да създавам неща и видеа, които преди ги е нямало. Има нещо толкова красиво в тази професия, стига да знаеш как да намираш баланса.

Кои YouTuber-и или инфлуенсъри следиш и те вдъхновяват?

Напоследък се стремя да следя повече инфлуенсъри или влогъри, които ме предизвикват да съм една по-добра версия на себе си. Стигнах до осъзнаването, че това, което гледаме, ни се отразява страшно много, така че внимателно подбирам хората, които гледам. Това са канали като Yoana Yokko, Dean Fraiser, Izabel Vlogs, Пако Василев, Цанов и много други. Също така често гледам канали, които са насочени към интересите ми като Mike Winger за християнско съдържание, канали, насочени към четенето на книги, харесвам подкаста “ADHD Love”, тъй като аз самата се боря ежедневно с ADHD проблемите. Следя и харесвам Shane Dawson и си го пускам, когато просто искам да разпусна и да се посмея. Както става ясно, имам много интереси и много различни криейтъри, които следя от България и чужбина.

@mirelalilova

Искате ли да да спечелите страхотни награди или талон за отстъпка? ✨🫵🏼 Прекрасните @Мебели Виденов отвориха нов магазин в Пловдив, който може да посетите, да оставите Google отзив и да завъртите колелото на късмета със страхотни награди! 🎉 Къде и кога? 👇🏼 📍Пловдив, бул. Пещерско шосе 150 🗓️ 8-ми февруари ⏰ 13:00 – 17:00 часа Очакваме ви, защото наградите са якииии! 🔥✨ #videnov #mebelividenov #mebeli 🪑

♬ original sound – Mirela Lilova

Какво би казала на някой, който иска да започне да прави влогове в България?

Аз съм на мнение, че човек трябва да излиза от комфортната си зона и да пробва нови неща. Това ни развива като личности и ни учи на нови умения, но съвета ми към човек, който иска да пробва точно това занимание е да помисли добре дали ще успее да се справи с негативните коментари и критики, защото не на всеки му  понасят, а повярвайте ми – хората, когато са анонимни, могат да бъдат много зли. Също да помисли доколко би допуснал зрителите си в личния си живот и какво точно би искал да снима, защото понякога двете неща могат да се припокриват. Дерзайте!


Още за Мирела Лилова:

• Нейният YouTube канал предлага вдъхновяващи видеа, влогове и лични истории.

• В Instagram профила ѝ може да откриете визуално креативно съдържание и ежедневни моменти.

Абонирай се за инфлуенсър новини

Обещаваме да изпращаме само новини и информация за инфлуенсъри и брандове от България и света

Ние не спамим!

Оставете първия коментар

Тази статия може да ви хареса:
Полезно за мама – Майчинство