Как да използваш микроинфлуенсъри за твоя онлайн магазин

02.10.2022

На 07.10.2022 в Kitchen 59 ще се състои събитието Amazing Days Sofia, насочено към търговци в Amazon, които ще имат възможност да видят нови стратегии и идеи за по-добро тестване и листване на продуктите им в платформата, маркетинг трикове и работа с микро инфлуенсъри за повече продажби. Лариса Хербай, Съосновател и Маркетинг мениджър в агенция IntelliRANK от Румъния, ще представи темата “Leveraging Micro-Influencers on Social Media for your eCommerce Business”, което ни заинтригува и нямаме търпение да я видим на живо.

Срещаме ви с Лариса онлайн, а ако искате лично да разговаряте с нея, както и възможност да се включите в дискусии и практични разговори с останалите лектори и гости на Amazing Days Sofia, вижте този линк: https://amzdays.com/.

Лариса Хербай е макретинг експерт, който изгражда стратегии за социалните медии и продажби в електронната търговия, който е помогнал на множество клиенти да увеличат приходите си от Amazon, Shopify и Walmart.

По време на Amazing Days Sofia ще говорите за „Използване на микроинфлуенсъри в социалните медии за твоя eCommerce бизнес“, защо избрахте точно микроинфлуенсъри?

В днешно време всеки прекарва време в социалните медии. Затова трябва да представим марката там, където е публиката. Смятаме, че микроинфлуенсърите в Instagram са най-удобният начин за популяризиране на продукти, както и за безплатно показване и автентично съдържание.

Каква е разликата между микро- и макроинфлуенсъри и защо микроинфлуенсърите могат да бъдат полезни за продавачите в Amazon?

Микроинфлуенсърите са хора с профили в социалните медии, като Instagram, с по-малка, но с по-автентична аудитория в сравнение с макроинфлуенсъри. Обикновено считаме за добър кандидат за микроинфлуенсър профил с 1000-100 000 последователи и аудитория, която е автентична и пряко заинтересована от определена ниша. Например тези профили имат страст към риболов или печене и изразяват повече своите чувства и емоции в рамките на публикация, докато макроинфлуенсъри популяризират по платен начин продукти от всички ниши.

Колко пъти един потенциален клиент трябва да чуе / види / името на марката, преди да реши да купи или поне да посети сайта на продавача?

Хората прекарват все повече време в социалните медии, разглеждат други профили с цел забавление или успокоение, така че за да купят нещо, първо трябва доверието им да бъде спечелено от дадената марка или марката да бъде представена от профил, който те смятат за релевантен на тях. Следователно, броят пъти, в които една марка трябва да бъде представена на конкретен потенциален купувач, преди да бъде убеден да направи покупка, зависи от инфлуенсъра, който представя марката и авторитета му над нишата и как е възприет от неговата аудитория.

Кои социални медии и инфлуенсъри в тях препоръчвате на клиентите си и защо?

Обикновено трябва да анализираме марката и пряката ѝ конкуренция, за да зададем перфектния клиентски профил и въз основа на тези данни препоръчваме най-подходящата социална медия за нея. Като обща препоръка смятаме Instagram за задължителен, тъй като

проучванията показват, че повече от 80% от марките имат своя аудитория и в Instagram. Но разбира се има ниши, които трябва да се съсредоточат и върху Facebook, Pinterest, Youtube и т.н.

Обикновено препоръчваме най-добрата социална медия въз основа на аудиторията и къде действителните клиенти прекарват по-голямата част от времето си, когато става въпрос за социални медии.

Колко време препоръчвате за работа с инфлуенсъри, колко време е твърде кратък период?

Тъй като се фокусираме върху брандирането и създаването на присъствие в социалните медии, смятаме, че това е дългосрочен процес. Като всяка друга стратегия за брандиране, марката трябва да има свой профил в социалните медии и постоянно да публикува съдържание и да кара инфлуенсърите да говорят за техните продукти по автентичен начин, така че клиентите да се чувстват свързани с марката.

Определено не е достатъчно да публикувате за няколко месеца и да спрете, тъй като във всички социални медии най-новите публикации се показват най-отгоре и са по-видими. Хората трябва да се доверят на дадената марка и да задържат доверието си в нея. За да се случи това, те трябва постоянно да взаимодействат с марката.

Вие в IntelliRank имате безплатна електронна книга „Открийте силата на микроинфлуенсърите в електронната търговия“, какво е основното послание в нея и за кого е тази книга?

В електронната книга събрахме задължителните аспекти, които една марка трябва да вземе предвид, когато става въпрос за стартиране на тяхното присъствие в Instagram. Включихме и някои бонус съвети и трикове как да увеличите аудиторията си в Instagram, които могат да бъдат приложени на момента и безплатно.

(Можете да свалите книгата безплатно тук:

https://microinfluencers.intellirank.info/micro-influencers-ebook)

Има ли нещо, което посетителите на Amazing Days могат да подготвят за участието си в дискусиите в реално време с лектори и особено с вас?

Ще се радвам да отговоря на въпросите им след презентацията, така че всичко, което смятат за подходящо за тази тема, ще бъде приветствано като въпроси. Предлагам им също да потърсят профилите на основните си конкуренти в социалните медии, обикновено това е отправната точка при създаването на първоначален план. Анализирайте конкурентите и това, което правят в социалните медии, може да подобрите и да създадете още по-добра стратегия, за да получите повече видимост и доверие.

Абонирай се за инфлуенсър новини

Обещаваме да изпращаме само новини и информация за инфлуенсъри и брандове от България и света

Ние не спамим!

Оставете първия коментар

Тази статия може да ви хареса:
eCommerce Academy Awards търси звездите сред онлайн магазините