Кои са Top Creators за 2024 на Forbes

06.11.2024

Индустрията на инфлуенсърите се оценява на стойност 250 милиарда долара днес, а Goldman Sachs прогнозира, че тази цифра ще нарасне до почти 500 милиарда долара до 2027 г.

50-те отличени в списъка Forbes Top Creator за 2024 г. са в центъра на растежа на екосистемата на създателите на съдържание (която вече наброява близо 50 милиона души). Тазгодишните участници са спечелили почти 720 милиона долара през последните 12 месеца — увеличение с 20 милиона в сравнение с 2023 г. От миналата година, Forbes Top Creators са добавили над 100 милиона последователи, като общият им брой вече надхвърля 2,7 милиарда последователи в платформите YouTube, TikTok и Instagram.

Създателите на съдържание сега използват социалното си влияние, за да се превърнат от развлекатели в предприемачи. MrBeast, Хаби Лейм, сестрите Д’Амелио, братята Пол и Ема Чембърлейн управляват собствени марки, като предлагат хамбургери, кухненски принадлежности, обувки, енергийни напитки и кафе в цялата страна.

Други, като Адисън Рей Ийстърлинг, Мат Райф и Амели Зилбер, са направили преход от екрана на телефона към основните медии. А в индустрия, която някога се основаваше на селфита, някои вече изграждат студиа за стрийминг. Дар Ман и Рет и Линк ръководят продуцентски компании, които наемат над 100 души, за да доставят висококачествено съдържание. Технологичният гуру Маркес Браунли управлява своя YouTube канал от склад в Ню Джърси.

За да класира водещите световни създатели на съдържание, Forbes анализира данни за изчислените брутни приходи, броя на последователите, процента на ангажираност и предприемаческите дейности на хиляди интернет личности, с помощта на маркетингова фирма за инфлуенсъри Influential.

Резултатът: 50-те звезди на социалните медии, които използват своето огромно влияние и лоялна аудитория, за да превърнат популярността в социалните мрежи в милиарди долари.


#1. MrBeast
Приходи: $85M, Общ брой последователи: 503M, Средна ангажираност: 2.38%, Оценка за предприемачество: 4

MrBeast, чието истинско име е Джими Доналдсън, има над 500 милиона последователи в социалните мрежи, което го прави най-следваният създател в света. Само основният му YouTube канал има над 320 милиона абонати и е събрал близо 9 милиарда гледания през последната година. Огромната му популярност е резултат от екстремни видеа със зрелищни каскади (като оцеляване в пещера за седмица) и конкурси (прекарване на 100 дни в бункер с награда от $500,000).

Известността на Доналдсън го е насочила към успешни потребителски продукти, вариращи от облекло до неговите Feastables шоколадови блокчета. Това обаче е довело и до противоречия. През септември участници в предстоящото му шоу в Amazon, Beast Games, съдиха продукционната му компания заради небезопасни условия на снимачната площадка. Доналдсън не е коментирал делото.


#2. Dhar Mann
Приходи: $45M, Общ брой последователи: 120M, Средна ангажираност: 0.33%, Оценка за предприемачество: 4

Дхар Ман създава видеа за теми като тормоз, расизъм и неравенство за своя YouTube канал с 23 милиона абонати. Той споделя: „Целта от самото начало беше да помогна на хора, преминаващи през трудни моменти, като тези, през които и аз минах.“ Ман пише сценариите за видеата, които снима с актьори в своето 100,000 квадратни фута студио в Лос Анджелис. Зрителите са привлечени от съвременния му подход към образователни теми.

През последната година той е спечелил около 45 милиона долара чрез Google Adsense и партньорства с брандове, включително WhatsApp, Universal и разработчика на игри SocialPoint. Ман също така ръководи агенция за създатели на съдържание (5th Quarter Agency) и козметичен бранд (LiveGlam).


#3. Matt Rife
Приходи: $50M, Общ брой последователи: 30.4M, Средна ангажираност: 3%, Оценка за предприемачество: 3

Комикът Мат Райф използва своята популярност в дигиталните платформи, за да пълни физически театри. Стендъп комикът стана вирусен в TikTok през 2022 г. със своите бързи шеги с публиката и тази година е спечелил десетки милиони от напълно разпродадените си около 30 живи шоута на месец. Междувременно, в Netflix той участва в два комедийни спектакъла. Първият, Natural Selection, предизвика критики за шега относно домашно насилие, но това отзвучи бързо. Вторият му спектакъл, Lucid, който дебютира през август, е сред най-гледаните в Netflix тази година. През декември Райф ще издаде мемоари, озаглавени Your Mom’s Gonna Love Me.


#4. Charli D’Amelio
Приходи: $23.50M, Общ брой последователи: 213.5M, Средна ангажираност: 0.27%, Оценка за предприемачество: 4

Чарли Д’Амелио бе обявена за най-високоплатената TikTok звезда през 2021 г., когато беше на 18 години, впечатлявайки света със своите танцови умения. Няколко години и хиляди имитатори по-късно, Д’Амелио остава сред най-следваните хора в TikTok. Тя също така участва в рекламни кампании за Garnier и стартира своята линия обувки D’Amelio Footwear заедно със сестра си Дикси (която е на #6 в този списък). Предстои Чарли да дебютира на Бродуей, където ще участва три месеца в ролята на Шармиан в мюзикъла & Juliet.


#5. Stokes Twins
Приходи: $20M, Общ брой последователи: 113.7M, Средна ангажираност: 3.09%, Оценка за предприемачество: 3

Братята близнаци Алекс и Алън Стокс водят един от най-бързо развиващите се канали в YouTube. Техните видеа с шеги, предизвикателства и влогове (като I Built a Secret McDonald’s In My Room! и Extreme Camouflage Hide And Seek) редовно привличат над 40 милиона гледания. Двамата вече имат над 100 милиона последователи в TikTok, Instagram и YouTube. През последните 12 месеца видеата им са събрали над 4 милиарда гледания.


#6. Dixie D’Amelio
Приходи: $14.60M, Общ брой последователи: 87M, Средна ангажираност: 1.88%, Оценка за предприемачество: 4

Дикси Д’Амелио вече не публикува толкова често, както преди няколко години (когато Forbes я обяви за втория най-високоплатен TikTok инфлуенсър), но е по-актуална от всякога. Използвайки първоначалната слава на сестра си Чарли (#4 в този списък), Дикси се насочва към света на високата мода. Партньорствата ѝ включват Chopard, Ferragamo, Louis Vuitton и Valentino. Заедно с Чарли, тя развива семейната линия обувки D’Amelio Footwear. Дикси също се насочва и към поп музиката—нейният сингъл Be Happy има над 100 милиона слушания в Spotify.


#7. Mark Rober
Приходи: $25M, Общ брой последователи: 61.9M, Средна ангажираност: 2.09%, Оценка за предприемачество: 3

Бившият инженер на НАСА, превърнал се в супер създател на съдържание, почти удвои броя на своите абонати в YouTube през 2024 г., от 30 милиона до над 57 милиона. Феновете му следят научно насоченото съдържание и драматичния начин, по който той го представя, като например пускане на яйце от космоса или тестване дали киселина или лава е по-разрушителна. Неговата компания CrunchLabs печели допълнително от този образователен подход, предлагайки STEM абонаментни кутии за деца и от април—втора продуктова линия, насочена към тийнейджъри и възрастни. Робер също си партнира с организацията FIRST и фондацията Google.org, за да направи науката по-достъпна в общности в неравностойно положение.


#8. Alex Cooper
Приходи: $22M, Общ брой последователи: 5.7M, Средна ангажираност: 6.5%, Оценка за предприемачество: 4

Александра Купър е превърнала своя подкаст за секс и взаимоотношения Call Her Daddy в мулти-платформен медиен гигант. През есента на 2024 г. тя подписа сделка за 125 милиона долара, за да пренесе своята мрежа от подкасти, водени от създатели, в SiriusXM. Подкастите включват Hot Mess на Аликс Ърл (#30), Pretty Lonesome на Маделин Арги, Boyfriend Material на Хари Джоузи и In Your Dreams на Оуен Тийл. Новото разпространение ще стартира официално през януари 2025 г., заменяйки тригодишното ѝ споразумение за 60 милиона долара със Spotify. Купър също така подписа бранд партньорства с Kim Kardashian’s Skims и Jimmy Choo. Това лято тя се премести в основните медии, като водеща на NBC по време на Олимпийските игри в Париж.


#9. Rhett & Link
Приходи: $36M, Общ брой последователи: 14.3M, Средна ангажираност: 0.25%, Оценка за предприемачество: 4

Основателите на YouTube бранда Mythical са превърнали своя канал за комедия в мултимедийна империя. През делничните дни, техният дигитален шоу-варие, Good Mythical Morning, се стриймва за 19 милиона абонати, докато Mythical Kitchen предлага забавни кулинарни видеа за своите 3.9 милиона фенове. Рет и Линк, приятели от началното училище, са разширили своята популярност в YouTube и в други области. Техният магазин за мерчандайз Mythical продава брандирани продукти, вариращи от худита до козметика за коса. Двамата също така произвеждат подкаст и канал FAST в Hulu. Извън онлайн пространството, техният турне Good Mythical Tour беше напълно разпродадено на девет дати, привличайки над 24 000 зрители. От финансова гледна точка, дуетът ежегодно инвестира по 5 милиона долара в нови създатели чрез своя ускорител Mythical Ventures.


#10. Khaby Lame
Приходи: $20M, Общ брой последователи: 255M, Средна ангажираност: 0.25%, Оценка за предприемачество: 3

Тази година Лейм, наричан „Чарли Чаплин на дигиталните медии“, запази титлата си на най-следвания човек в TikTok със 163 милиона последователи. Неговите кратки видеа, които реагират на мемета и вирусни тенденции, събраха 2.5 милиарда лайка. Лейм от Торино, Италия, превръща меметата в милиони. Той има печеливши бранд партньорства с Hugo Boss, Fortnite и Sony Pictures. Също така е подписал сделка с търговския гигант Walmart, като продава своя линия с ексцентрични кухненски инструменти, като чесънопресата и стойка за тако с бранда Khaby. Както Лейм каза пред Forbes през 2023 г.: „Искам да работя чисто. Никога не съм работил с компании за алкохол, цигари или нещо лошо за вас, защото много деца ме следват.“


#11. Druski
Приходи: $12M, Общ брой последователи: 18.4M, Средна ангажираност: 6.31%, Оценка за предприемачество: 4

Изиграването на прекалено драматичен музикален магнат в Instagram и YouTube се оказа печелившо за дигиталния комик Дрю „Druski“ Десбордс. През последната година той подписа рекламни сделки с технологични гиганти като Google, Nike, PrizePicks и Snapchat. Извън онлайн пространството, роденият в Джорджия комик започна своето живо турне Coulda Woulda Shoulda, което комбинира стендъп с скицна комедия. Наскоро той разпродаде State Farm Arena за своето музикално и комедийно шоу Coulda Fest.


#12. Logan Paul
Приходи: $9.8M, Общ брой последователи: 76.1M, Средна ангажираност: 2.34%, Оценка за предприемачество: 4

Логан Пол (подобно на брат си Джейк, #13) е навсякъде: със милиони последователи в различни социални медии, той води подкаста Impaulsive и подписа тригодишен договор с WWE за борба. Той също така е стартирал три бранда: напитките Prime, закуските Lunchly и облеклата Maverick. Макар че не е непознат на контроверсиите, вниманието е в негова полза. Каналите му в YouTube имат над 30 милиона последователи. Пол има партньорства с SeatGeek, Tao Group, eBay и други.


#13. Jake Paul
Приходи: $13.6M, Общ брой последователи: 69.9M, Средна ангажираност: 1.52%, Оценка за предприемачество: 3

Създателят, който се превърна в боец, Джейк Пол, е открил успешната стратегия. Подобно на брат си Логан (#12), той е използвал своето социално медийно влияние, за да стартира три стартиращи компании: компания за грижа за тялото (W Labs), приложение за залагания (Betr) и събитийна компания (Most Valuable Promotions). Той също така използва своята дигитална популярност, за да промотира своите тежкотоварни боеве: Пол се подготвя за битка с Майк Тайсън за потенциално голям хонорар. Пол поддържа партньорства с бранда за напитки Celsius за своите боксови начинания и подкаста си BS with Jake Paul.


#14. Emma Chamberlain
Приходи: $9M, Общ брой последователи: 27.6M, Средна ангажираност: 5.24%, Оценка за предприемачество: 4

Малко хора биха могли да превърнат видео с наименование Are You Mad At Me? в 4.2 милиона гледания в YouTube. Но с всяко ново влог видео, което пуска, феновете на Ема Чембърлейн се събират. След кратко отсъствие от YouTube през 2024 г., Чембърлейн отново споделя живота и стила си с 12 милиона абонати, плюс още 15 милиона последователи в Instagram. Нейната лоялна фен база я прави търсена като бранд амбасадор. Тя е партнирала с брандове като Lancome, Levi’s, Cartier и Warby Parker. И тя премина от одобрения към предприемачество, като стартира своята кафе компания Chamberlain Coffee, в която пое ролята на съ-CEO по-рано тази година.


#15. Andre “Typical Gamer” Rebelo
Приходи: $17.9M, Общ брой последователи: 29M, Средна ангажираност: 0.06%, Оценка за предприемачество: 4

През май популярният гейминг YouTuber, известен като Typical Gamer, обяви, че ще инвестира $2 милиона в изграждането на творчески екип, JOGO Studios, в рамките на творческия режим на Fortnite. Ребело се надява да трансформира своите 25 милиона абонати в YouTube в маркетингов канал за съдържанието, генерирано от потребители—категория, която изплаща милиони по програмата за споделяне на приходи на Epic Games. С приходите от своето творчество, той залага на това, че JOGO може да бъде първото студио, което ще предложи премиум игри с високо качество на платформата.


#16. Mark “Markiplier” Fischbach
Приходи: $32M, Общ брой последователи: 69.7M, Средна ангажираност: 0.38%, Оценка за предприемачество: 2

След многогодишен процес на развитие, Фишбах се готви да пусне своя игрална лента Iron Lung. Той ще напише, режисира и участва в хорър филма, който е базиран на видеоиграта с едно и също име. (Филмът ще включва и роля за Шон „Jacksepticeye“ Маклафлин, #23 в тазгодишния списък). Фишбах стана популярен в YouTube, като играеше и реагираше на хорър игри, най-вече Five Nights at Freddy’s. Извън филмовата индустрия, Фишбах продължава да управлява два подкаста по многомилионна сделка със Spotify и модната марка Cloak, създадена заедно с Маклафлин.


#17. Marques Brownlee
Приходи: $10M, Общ брой последователи: 32.4M, Средна ангажираност: 0.71%, Оценка за предприемачество: 4

Браунли е гуру на технологиите в социалните медии. Почти 21 милиона души се абонират за канала му в YouTube, за да гледат неговите ревюта на всякакви технологии: последния iPhone, Tesla или новия електрически автобус на VW. Роден в Ню Джърси, той започва да прави видеа в YouTube още в гимназията и сега привлича 750 милиона гледания годишно. „Това беше стабилен растеж. Смятам, че е хубаво, че нито едно видео не доведе до всичко. Мисля, че да станеш вирусен е надценено. Това е най-доброто нещо, което не ми се е случило.“


#18. Brent Rivera
Приходи: $11M, Общ брой последователи: 105.8M, Средна ангажираност: 0.40%, Оценка за предприемачество: 3

За Ривера краткото е сладко. Комедийният създател е привлякъл повече от 100 милиона последователи в Instagram, TikTok и YouTube, които гледат стотици негови клипове с физическа комедия. „Винаги постоянно мислим за нови идеи, но също така следваме тенденциите,“ казва Ривера. „Гледаме другите и се питаме: ‘Какво можем да вземем като вдъхновение за нашите видеа?’“ Неговите скечове, често заснети с по-малката му сестра Алекса (#35), редовно привличат повече от 20 милиона гледания. Неговите партньорства включват Amazon Music, Hasbro и Activision. През 2025 г. предстои нова марка, ръководена от Ривера.


#19. Adam W
Приходи: $15M, Общ брой последователи: 55M, Средна ангажираност: 1.51%, Оценка за предприемачество: 2

Адам Уахид е комедиен актьор и филммейкър, който предоставя скечове на 55 милиона фенове в TikTok, Instagram и YouTube. През 2024 г. забавните му интерпретации на ежедневни събития—като търсене на симптоми при болест или използване на обществена тоалетна—са привлекли 10 милиарда гледания в социалните му мрежи. Той е сътрудничил с известни личности като Кевин Харт, Уил Смит и Париж Хилтън. Някои от партньорствата му включват марки като Old Spice, NFL и Paramount Pictures.


#20. Dani Austin
Приходи: $13.6M, Общ брой последователи: 3.3M, Средна ангажираност: 2%, Оценка за предприемачество: 3

Дани Остин е превърнала съдържанието, свързано с мода, семейство и вяра, в социален медия гигант. Родената в Далас създателка започва да публикува в YouTube през 2012 г. и сега има над 3 милиона последователи в различните си профили. Междувременно нейният бранд за грижа за косата Divi предлага серуми, шампоани и балсами, които борят косопад. Други бранд партньорства включват Stanley, Walmart, Abercrombie и QVC.

Вижте кои са останалите отличени създатели на съдържание тук.

Абонирай се за инфлуенсър новини

Обещаваме да изпращаме само новини и информация за инфлуенсъри и брандове от България и света

Ние не спамим!

Оставете първия коментар

Тази статия може да ви хареса:
YouTube тества „Community Spaces“ за увеличаване на ангажираността на феновете