За седмицата, посветена на пътуванията и туризма на The Drum, Awin разглежда как инфлуенсърите вдъхновяват продължителното възстановяване на туристическата индустрия и защо трябва да стегнете багажа си, за да се впуснете в стратегия за инфлуенсър маркетинг този месец.
Според доклади на ООН за туризма, над 285 милиона туристи са пътували международно през периода януари – март 2024 г., което е около 20% увеличение спрямо миналата година. В някои случаи фразата „нива преди Covid“ се заменя с нещо много по-значимо. IATA (Международната асоциация за въздушен транспорт) прогнозира, че 2024 г. ще постави нови рекорди за броя на пътниците в авиокомпаниите, тъй като локдауните и забраните за пътуване вече са само спомен.
Комисионните и наемните плащания от афилиейт платформата на Awin между януари и февруари 2024 г. показват ефекта от тези заглавия, тъй като хотелите (+19% на годишна база), атракциите (+24%) и туристическите агенции (+35%) са увеличили бюджетите си на фона на нарастващото доверие в индустрията.
И така, къде отиват допълнителните средства? Можем да погледнем направо към нарастващата употреба на инфлуенсъри в индустрията за достигане до туристите и вдъхновяване на желанието за пътуване.
Преживяванията печелят от манията по създателите на съдържание.
Инфлуенсърите отдавна са във фокуса на вниманието на маркетолозите в туризма, още преди появата на новите платформи като TikTok. Блогърите бяха първите, които осъзнаха стойността на качественото съдържание и аудитории, често разменяйки безплатни пътувания за обширни публикации за дестинации и различните продукти, необходими за тяхното преживяване.
В днешно време платформи като TikTok, Instagram и Pinterest правят много по-лесно за инфлуенсърите да документират своята гледка от безкрайния басейн или декора на достъпното си градско заведение за обяд, което е от голяма полза за определена категория туристически марки.
Данните от Awin показват, че докато продажбите, задвижвани от инфлуенсъри в сектора на настаняването, са останали стабилни през последната година, тези в сектора на преживяванията са нараснали значително, от 1% през януари 2023 г. до над 6% през януари 2024 г. Това увеличение може да се обясни с предпочитанията на поколението Z към разглеждане на забележителности и градски активности, както показва докладът на StudentUniverse. По-младите поколения не само променят начина, по който се продават пътуванията, но и как се преживяват.
Възходът на новия създател на туристическо съдържание
Пътуванията са също така отличен пример за по-широката тенденция на демократизация на съдържанието — движение, подкрепено от нарастващото признание и професионализъм на инфлуенсър маркетинга.
Само преди 10 години предплатените полети, хотели и преживявания биха били лукс, запазен само за най-високия клас туристически блогъри. Интуитивните инструменти за създаване на съдържание и привличането на глобални аудитории на платформи като TikTok, която в момента има над 47 милиона публикации с хаштаг #travel, накараха брандовете да мислят по-креативно за своите кампании, променяйки представата за това какво представлява влиятелен създател на туристическо съдържание.
Защо да работите с инфлуенсъри чрез афилиейт канали
Възможностите за препоръки и високата възвръщаемост на инвестициите правят инфлуенсър маркетинга привлекателен избор за всеки бранд, независимо дали е свързан с туризма или не. Това е така, докато не се изправите пред предизвикателствата да намерите подходящия инфлуенсър, финансовите рискове, свързани с фиксираните такси на инфлуенсърите, и притесненията относно постигането на резултати при първоначалния ви опит.
Затова все повече брандове провеждат успешни, нискобюджетни и нискорискови инфлуенсър маркетинг кампании чрез афилиейт платформи като Awin. Тъй като това е базирано на модела CPA (cost per acquisition), брандовете плащат комисиона само когато създателят осъществи продажба.
Awin разполага с интеграции с водещи платформи за инфлуенсър маркетинг като Vamp, Orpiva, The Influence Room, Stylink, LTK и Metapic. Инфлуенсърите са все по-търсени в туристическата индустрия, като над 20,000 от тях се присъединяват към платформата на Awin през миналата година. Те играят ключова роля в разпространението на препоръки, на които 88% от клиентите се доверяват повече от традиционната реклама. В резултат на това над 75% от маркетолозите планират да инвестират в инфлуенсър маркетинг, който 90% от тях оценяват като „високо ефективен“, въпреки рисковете от неправилно изпълнение.
Източник на новината: https://www.thedrum.com/