MSL Sofia, част от Publicis Groupe България, заедно с маркетинг агенция Pragmatica, публикуваха третото издание на своя ежегоден доклад „Пулсът на инфлуенсър маркетинга в България 2024“. Проучването обхваща данни и анализи от периода юли-август 2024 г., като се фокусира върху актуалните тенденции, предизвикателства и предпочитания в инфлуенсър кампаниите у нас. В него участват компании, инфлуенсъри и потребители, а резултатите потвърждават значителни промени на пазара през последните две години.
Основни акценти от доклада:
Спад в доверието към инфлуенсърите: Само 53% от потребителите продължават да имат доверие на инфлуенсърите, които следват, в сравнение с 63% през 2023 г.
45% от компаниите предпочитат да работят дългосрочно с инфлуенсъри, докато 47% от инфлуенсърите смятат този критерий за важен.
Instagram остава най-популярният канал за инфлуенсър маркетинг, а TikTok продължава да расте в предпочитанията както на потребителите, така и на компаниите.
Най-популярни теми за съдържание:
Пътуванията, красотата и модата остават водещите теми, привличащи най-голямо внимание. В същото време, интересът към личностното развитие също бележи ръст.
Влиянието на изкуствения интелект (AI): 50% от потребителите са попадали на съдържание, създадено с AI, но само 29% от тях биха спрели да следват инфлуенсър заради подобно съдържание.
За какво да внимават брандовете при работа с инфлуенсъри:
85% от компаниите намират за предизвикателство факта, че едни и същи инфлуенсъри промотират различни продукти.
60% от бизнесите търсят по-добро съотношение между качество на съдържанието и поисканите хонорари от инфлуенсърите.
За повече информация и пълен достъп до доклада: https://influence.msl.bg/.