Където инфлуенсърите и брандовете споделят

Защо да работиш с инфлуенсър, който не е продал нито един продукт след рекламата си?

0

Елица Бехар – Михайлов e Маркетинг и ПР експерт, създател на съдържание и инфлуенсър в блога Mademoisellie. Завършила е МИО в УНСС и Маркетинг Мениджмънт в НБУ.

Има опит в няколко работни сфери – от счетоводство, през застраховане, до маркетинг и реклама, които практикува над 7 години. Работила е за една от най-големите модни ритейл компании в България – Global Brands и съответно брандове като Polo Ralph Lauren, Emporio Armani и много други, както и за голям столичен търговски център.

Преди година оставя редовната си работа и изцяло се отдава на любимата си дейност – създаване на съдържание. Темите, които я вълнуват и засяга в блога, са мода, лайфстайл, храна, пътешествия, отскоро и професионална фотография.

Вярвам, че трябва да си постоянен в действията си, да си проактивен, независимо от моментния резултат – той ще се покаже рано или късно.

Гордея се, че за всички тези години в бранша запазих хигиена на профила си, създадох страхотни партньорски взаимоотношения и мога да се похваля, че работя с брандове като Fashion Days, Nespresso и други, за които само съм мечтала преди време.

Между всички ваканции, пътешествия и работни ангажименти успяхме да хванем Ели за няколко отговора на въпроси, които вълнуват както инфлуенсърите, така и бранд мениджърите, които работят с тях.

Ели, кажи ни какво е да си инфлуенсър в България?

Днес се чувствам добре с професията си и определено виждам смисъл в това, което правя. Разбира се, все още има дори и агенции, които не работят професионално и често се губи нишката между сериозна работа и отбиване на номера, но аз лично смятам, че все пак има хора, които разбират от работата си. Често ни се подиграват, че получаваме всичко наготово – но при мен например работните ангажименти дойдоха едва след почти 3 години усърдна денонощна работа по блога, съвместявайки го с работа от 9 до 6 + магистратура.

Интересно ми е – колко от вас биха дали цялото си свободно време за проект, който не им носи доходи толкова време?

Трябва на първо място да го правиш от сърце, да имаш свои теми, език на комуникация, точна аудитория, дисциплина и умението да надграждаш и да се адаптираш според новостите на ежедневна база. Има, разбира се, брандове, които все още не виждат смисъл в този тип реклама, но реално – то не остана друг начин, който да не е прекалено натрапчив.

Единственото, за което искрено ми се иска да съм в друга страна, е уважението и заплащането на труда ни, които тук не са на най-високо ниво. 

Обиждал ли те е някой на „инфлуенсърка“?

В последно време – все по-рядко. Всяко чудо за три дни са казали хората. В началото беше ново, странно, неразбираемо, особено за по-възрастното поколение. Често ме е било срам да казвам с какво се занимавам и дори е имало срещи, на които не съм споменавала какво правя в социалните мрежи. С годините обаче аз самата придобих самочувствието за собствената си работа. За мен това, което правя за Mademoisellie, е в пъти по-трудно, времеемко и отговорно от всеки друг full-time job, който съм имала някога.

И мога да кажа, че когато ти самият не се срамуваш от това, което правиш, хората няма как и да те обидят.

Все още има хора, които не желаят да вникнат във факта, че ние работим наравно с всички останали хора, плащаме данъци, имаме ежедневни казуси и проблеми, но вярвам, че са все по-голяма рядкост.

Защо отказваш някои предложения от клиенти?

Най-често отказвам партньорства заради следните параметри:

·       Клиентът дори не знае на кого пише – изпратил е имейл до много инфлуенсъри, чакайки да види кой ще отговори.

·       Клиентът е неподходящ за моята аудитория и темите, които поддържам – цигари и т.н.

·       Краткосрочност на кампанията – вече все по-рядко приемам партньорства като еднократен ангажимент.

·       Предварителна договорка за пост – например на козметични услуги. Как да обещая, че наистина ще съм доволна и ще искам да споделя на аудиторията си?

·       Нахално/нагло поведение.

Кой е най-силният ти стимул да приемеш участие в кампания?

На първо място е: аз самата да съм използвала бранда, да харесвам бранда или да имам желанието да изпробвам бранда. След това при мен идва свободата за криейтив, създаването на материалите. Вярвам, че ние най-добре познаваме аудиторията си и знаем кое ще се възприеме като естествена, приятна реклама и кое ще ги подразни. Имала съм само 1-2 случая до момента с клиенти, които не са разгледали обстойно работата ми и не са преценили, че аз няма как да бъда сложена в калъп.

Също така дългосрочните партньорства са предпочитани за мен, тъй като по този начин се изгражда добра връзка между партньор, инфлуенсър и аудитория.

Какво мислиш за цените на инфлуенсърските услуги в България – оправдани ли са от страна на брандовете, които трябва да ги платят?

И да, и не. Не ми харесва фактът, че всеки си прави буквално „каквото си иска“ и заплащането често става на база последователи, а нека не забравяме, че те най-често са купени за по-малко от един обяд в хубав ресторант. Лично според мен трудът трябва да се оценява според качеството и истинността на аудиторията ни, engagement rate-a ни, но по възможност без да участваме в „подкрепящи се групи“, които също залъгват рекламодателите за висока активност в дадения профил,

а всъщност след това даденият инфлуенсър не е продал и един артикул от рекламата си.

За мен като човек, който е бил на заплата в последните 8 години от живота си, ми беше много трудно да остойностя истиснки труда си – той е плод на 6 години непрестанна работа, контакти, лишаване от личен живот, събития, надграждане, учене. Това е работа като всяка друга и затова вярвам, че цените, на които аз работя, са дори ниски – за качеството, което предоставям. Като във всяка професия – има нечестни случаи, но аз гледам в своята паница и на дадения етап бих могла да кажа, че с постоянство и много труд, човек може да се издържа от тази професия.

Кои са твоите инфлуенсъри?

Моите инфлуенсъри честно да си призная не са изобщо в темите, които показвам в блога си. Запалена съм по фотографията и често скролвам през вдъхновяващи за мен профили, слушам подкасти на свежи хора с други професии, като цяло не искам да се затварям само в един кръг -златна клетка от еднотипни хора, обичам разнообразието. А реално истинските инфлуенсъри са успели хора в обкръжението ми, които имат здраво семейство, щастливи са и градят живота си ежедневно с усмивка.

Защо си в Tik Tok?

Всичко е преходно. Преди години всички бяхме в MySpace, след това Facebook беше най-великото откритие за социални контакти и ежедневни споделяния на живота ни. С времето той се изчерпа – появи се

Instagram, който лично за мен е най-най-любимата ми платформа, в която творя с огромно желание от ден едно.

За огромно мое съжаление, не бих могла да кажа, че е дошъл краят, но смятам, че всеки трябва да е адаптивен и да намира начин да се свърже със своята аудитория без да има зависимост към дадено приложение. Затова и давам шанс на Tik Tok, силно вярвам, че не е моето, но това не ме спира да експериментирам – усещам, че все пак ще намерим общ език .

Дай два съвета на брандовете, които за първи път ще работят с инфлуенсъри през 2022!

Първо, задължително да определят

целите на своята реклама,

какъв бюджет могат да отделят и

да изповядват максимата – less is more. 

По-добре е да работят с 2-3 истински добри инфлуенсъри, вместо да изпратят например продукта си на 30 човека, тотално несъвместими един с друг. И да не забравят, че е важно да се доверят на агенция/човек, който е наясно с конкретния пазар и ще избере правилните посланици на бранда им, а не да се впускат в следене на цифри и статистики, които често както споменах по-нагоре, не са реални. Следете хората, които искате да представят бизнеса ви, бъдете сигурни, че това са лицата, които ще се гордеете да представят вашия бранд/услуга. Този тип реклама може да е изключително успешен, когато се прави с мисъл, идея и правилните хора.

✰Последвайте Ели в Instagram & Tik Tok

за още красиво и смислено съдържание ✰

 

No comments

Подобни

IAB България публикува „Наръчник за добри практики в инфлуенсър маркетинга“

На 20.06. IAB България представи пред широка аудитория  „Наръчник за добри практики в инфлуенсър маркетинга“ –  първият документ на пазара, който  предоставя на рекламодатели, агенции и инфлуенсъри ...