Където инфлуенсърите и брандовете споделят

Мърчът на инфлуенсърите изгражда по-дълбока връзка с феновете, но внимавайте кога и как го създавате – интервю с Ива от Sunday Habit

0

Ива Велчева е съосновател на онлайн платформата за мърч Sunday Habit и също на Sunday Media – дигитална агенция, фокусирана върху инфлуенсър маркетинг. Има образование в сферата на предприемачеството и иновациите, завършила е и Португалска филология. В Sunday Habit & Sunday Media партнира с Борислав Карамелски.

Ива е наш гост, защото мърчът става все по-популярен начин инфлуенсърите да са още по-близо до феновете си, а Sunday Habit се справят отлично в това да съберат едни от водещите лица в България и да създат атрактивни продукти спрямо брандовете им. А скоро предстои да видим и първия им физически магазин в София, което е истински вълнуващо за всички последователи на избраните да работят със Sunday Habit.

Вие работите с едни от най-известните влогъри, геймъри и изпълнители в България, как успяхте да ги привлечете през годините? Какво повече им предлагате?

Тази година стават 7 години откакто стартирахме Sunday Habit и мисля, че през цялото това време сме доказали, че сме партньор, на когото може да се разчита. Едно от нещата, които са в основата на нашия начин на работа, е стремежът ни непрекъснато да се развиваме и да подобряваме качеството на услугите, които предлагаме на нашите партньори. Не си спомням да е имало момент, в който да сме считали, че сме свършили достатъчно и няма какво още да подобрим. Всяка година правим промени, разрастваме се, присъединяваме нови членове към творческия ни екип, създаваме нови продукти и партньорства.

Артистите, с които работим, ни имат огромно доверие, защото ни познават добре и знаят, че целта ни е Sunday Habit да предлага най-качествената услуга. Ние преследваме дългата игра, целите ни са дългосрочни и не търсим бързи и кратки победи, затова и никога не сме се фокусирали върху това да се сравняваме с някого. Гледаме си нашите продукти и се стремим да се подобряваме ежедневно. Имаме страхотен екип, който с удоволствие приема всяко ново предизвикателство, без да се плаши, че даден проект е нов и съвсем различен от това, което вече сме правили.

Мисля, че стремежът ни към иновация и израстване са едни от силните качества в колектива ни, а нашите партньори са част от целия процес.

Защо инфлуенсърите избират Sunday Habit за своя мърч?

Повечето артисти и криейтъри, които имат силно развита аудитория и предлагат качествено съдържание в каналите и профилите си,

избират да фокусират енергията си в това да развиват уменията си и да подобряват съдържанието си.

Това е и причината да се доверяват на Sunday Habit, да се погрижи за мърча им.

Ние имаме капацитета да обработим хиляди поръчки, да създадем огромно портфолио от продукти, благодарение на изградените през годините дългосрочни партньорства с различни фабрики и доставчици по света. Разполагаме с голяма складова база, със сериозен креативен ресурс, а също и с по-голяма мащабност при поръчките на количествата, което ни дава възможност да получаваме по-добри условия за изработката и транспорта на продуктите ни.

Освен това на разположение винаги е и нашият маркетинг екип, чиито усилия са насочени в изпълнението на множество дигитални кампании, които популяризират продуктите от платформата ни. Инвестираме много усилия в това да сме най-добрите в работата си и подхождаме много стратегически към всеки един нов проект.

Какво се случва по време на празници във вашата платформа? Мотивирате ли инфлуенсърите допълнително да комуникират продуктите си?

Празниците са най-натовареният период за нас, работата наистина е много и често се налага да работим извънредно, за да можем да изпълним всички поръчки и да отговорим на запитванията, които често са в последния момент преди Коледа. Заедно с криейтърите, с които си партнираме, заедно изготвяме план за продуктите, които ще бъдат в продажба по време на коледните празници и начина, по който ще се рекламират.

Вие ли се грижите за срещите с фенове и докъде са вашите ангажименти към звездите в платформата ви?

Много интересен въпрос. Хубаво е да се знае, че много агенции организират фен срещи с различна цел. Не сме единствените, които организират такъв тип събития, но може би сме едни от първите, които още преди години направиха няколко страхотни събития. Организирали сме немалко фен срещи досега, към които винаги сме се отнасяли много отговорно и заради това, за щастие, никога не сме имали проблеми. Присъствали сме и на фен срещи, организирани от други агенции, но само като гости – с щанд на Sunday Habit, които за съжаление не са били с необходимата организация. Самите ние за последно организирахме голяма фен среща преди две години. По време на епидемичните ограничения, преосмислихме начините, по които може да се проведе такъв тип събитие.

Напоследък даваме възможност на феновете да се видят в по-тесен кръг с артистите, което позволява една по-лична среща, по време на която да си поговорят, да се снимат, да си разкажат и дори да поиграят на любими компютърни игри.

Миналата седмица, например, организирахме турнир с около 10-20 души, по време на който всички си изкараха страхотно. Има начини да се направи и по-мащабна фен среща, която да е приятна и безопасна за всички, но е необходимо човек да бъде креативен и най- вече да подходи отговорно и с внимание към събитието.

Как Sunday Habit е свързано със Sunday Media?

Преди се шегувах, че Sunday Media е малката сестра на Sunday Habit. Истината е, че след като стартирахме Sunday Habit през 2015г., много брандове и големи рекламни агенции ни търсеха, за да им обясним на първо място

какво е “влогър”, тогава думата “инфлуенсър” въобще не се чуваше на пазара,

и да ги насочим как да се позиционират в дигиталната среда или с други думи да ги ориентираме в този, по онова време, нов за тях свят на социалните мрежи. Бих казала, че съвсем естествено се роди Sunday Media, повече от необходимост да “опаковаме” по някакъв начин услугите, които така или иначе предоставяхме. Ние с Боби сме основатели и на агенцията, и на онлайн платформата. Доскоро двете компании функционираха съвсем отделно – с различни офиси, екипи и т.н., но в момента обединяваме екипите, с цел клиентите ни да се възползват от целия креативен ресурс, с който разполагаме.

С кои други агенции работите в тясно партньорство и при какви проекти?

Партнираме си с много агенции във връзка с най-различни проекти. Винаги сме вярвали, че е важно всички, които сме част от дигиталната екосистема в България, да работим успешно заедно и да развиваме средата, за да бъде тя по-добра за всички ни. С общи усилия, смятаме, че можем да достигаме все по-високо ниво, спазвайки хигиена на работа и колегиалност в съвместните ни кампании. Пазарът е малък, но има място за всички и целта ни трябва да е по-голяма от това да попречим на другия да се развива. Това е погрешно мислене, което за щастие рядко се среща при партньорства с други колеги в нашия бранш. В общи линии всички работим много добре съвместно и си помагаме.

Предлагате ли услугите си и в чужбина? Как?

Платформата ни за мърч е вече активна в Румъния и Гърция, като основни нови пазари, към които в момента сме насочили усилията си, но освен това паралелно започваме работа в още няколко държави.

Работим успешно с чуждестранни инфлуенсъри,

а разширяването на платформата и привличането на още таланти, допринася за възможностите, които се отварят за платформата и в България.
Разширяването на дейността ни извън страната беше логична следваща стъпка, която планирахме още за 2020г., заради пандемията обаче се наложи да отложим малко старта, но сега сме щастливи, че успяхме да го случим.
Дигиталната ни агенция Sunday Media също реализира кампании извън страната, но за момента повече за български клиенти, които имат дейност и в чужбина. Сверяваме си часовника често с познати, които работят в световни агенции, посещаваме също и много световни събития за дигитален маркетинг и спокойно мога да кажа, че в много отношения дигиталната среда у нас е дори по-напред, което може само да ни радва.

Какво предстои на сайта на Sunday Habit през декември и предстоящите празници, ще има ли специални предложения?

Предстоят много нови неща през декември на сайта на Sunday Habit, а освен това и една много голяма изненада, която не сме разкривали досега, но се радвам, че именно тук, в твоето пространство, ще можем да я споделим за първи път. Стига всичко да върви по план, през декември предстои откриването на първия ни физически магазин. Вълнуваме се ужасно много, защото е нещо, което клиентите ни от няколко години искат и сме щастливи, че най-после ще бъде реалност.

Физическият магазин на Sunday Habit ще се намира в Mall Paradise, така че с нетърпение броим дните до официалното му откриване.

Как избирате и решавате дали един инфлуенсър е подходящ да работи със Sunday Habit и да предлага мърча си при вас?

Нашият екип ежедневно разглежда запитвания от много хора, които биха искали да си партнираме, но за съжаление не с всички можем да си позволим да работим на този етап. С времето решихме, че ще работим на принципа “invites only”, тоест само артисти, които поканим, могат да се присъединят към платформата. Важно е хората, с които работим да споделят вижданията ни за качествен продукт, да са хора, които познават добре аудиторията си и да знаят какво може и какво не може да се продава. През годините ни се е налагало да прекратяваме работа с инфлуенсъри, защото вижданията ни се разминават или защото се е налагало да цензурираме посланията, които им се иска да предлагат върху продуктите си. Генерално обаче артистите, с които си партнираме са хора, които бързо се превръщат в наши приятели, с които се работи с лекота и удоволствие. Мисля, че някак се намираме с правилните хора и вярвам, че точно приятелствата, които създаваме са най-ценното в работата ни.

Дайте три съвета на инфлуенсърите, които тепърва обмислят да пускат свои продукти.

На първо място – не приемайте мърча единствено като поток за допълнителен доход, а като начин за по-дълбока връзка с аудиторията. Не може да се опише с думи щастието, което ни носят снимките, които получаваме от доволните ни клиенти. Това е най-ценното и е важно всеки да го има предвид, когато планира да пусне свой собствен продукт. Не е важно да търсиш най-високата печалба, а най- качествените продукти, защото отношенията с аудиторията на всеки криейтър са дългосрочни и не бива да се злоупотребява с доверието на хората.


Изчакайте да съберете по-голяма аудитория преди да пуснете свои продукти. Някои криейтъри създават свой мърч или друг продукт твърде рано и когато не последват веднага продажби, се разочароват и демотивират. Истината е, че целият процес отнема време, но ако човек е търпелив, след това усилията и старанието му се възнаграждават.


Доверете се на партньор, с когото да създатете мърча си. Винаги сме вярвали, че криейтърите е хубаво да съсредоточат усилията си върху това, в което са най- добри – да създават съдържание. Фокусът им си струва да бъде насочен към content creation и това да развиват талантите си. Затова не съветваме да продават мърча си самостоятелно, от вкъщи. Това освен, че е загуба на време в рисърч, изработка, създаване на товарителници, опаковане на пратки и обслужване на клиенти по телефона и така нататък, е и много рисковано, тъй като повечето криейтъри не са запознати с правната част на нещата и често, без да си дават сметка, попадат в нарушение, плащат глоби и прочие. Заради това и създадохме платформата, за да може да предложим на артистите лесно решение, което да им спести време, излишни усилия, инвестиции, документация и главоболия.

Последен въпрос, извън темата: има ли липса на определени типове инфлуенсъри в България, които виждаме в чужбина, но тук все още ги няма?

Средата е добре развита, но може би има недостиг на инфлуенсъри, насочени към аудитория мъже 30-55г. Бизнес инфлуенсърите у нас също все още не са с голяма популярност. Виртуалните инфлуенсъри или така наречените “мета инфлуенсъри”, които стават все по-популярни в чужбина, също са интересна, но много обширна тема, която бихме се радвали да е повод за още една дискусия.


За финал бих искала сърдечно да ти благодаря за хубавите въпроси, беше удоволствие да си поговорим и от името на нашия екип ти благодаря, че насочваш вниманието на аудиторията към интересни и вълнуващи теми, свързани с дигиталната среда у нас.

И ние благодарим и нямаме търпение да посетим магазина ви в Mall Paradise!

No comments

Подобни

Amplifame вече и с кампании за България

Румънското приложение, което свързва инфлуенсъри с брандове, вече стартира първата си кампания за България. В него безплатно могат да се регистрират всички, които искат да ...