Познаваме PUMA, чували сме Дара, виждали сме и по телевизията. Но сега ви срещаме с Елена Миланова, бранд мениджър на PUMA за България, за да си говорим за колаборацията между двете популярни имена.
Елена Миланова стартира като стилист в една от националните ни телевизии, минава през акаунт директор в най-голямата независима българска рекламна агенция, а към момента е бранд мениджър за международна марка. Целият й професионален опит намира правилното място в Спорт Партнърс, в работата й за PUMA.
А Спорт Партнърс е новият дистрибутор на PUMA за България от януари тази година. Компанията е дъщерно дружество на Спорт Депо и първата изцяло българска фирма, която ще представлява глобалната марка у нас.
Как започна приключението PumaFam за теб?
Вълнуващо! Процесът беше дълъг, но когато от Sport Partners ми се обадиха, че поемам длъжността осъзнах, че всичко си е заслужавало. Работата за международен бранд изисква голяма гъвкавост, защото трябва да съумееш да спазваш всички правила наложени от компанията, но в същото време да си релевантен за своя пазар. Силно се надявам работата ми за PUMA, а и тази на моите колеги, да успее да смени перспективата за бранда в България и да го направи по-желан.
Откъде дойде идеята за посланик на бранда и през какви етапи минахте при избора му?
В международен план този подход не е нов за PUMA. Тяхната цел е да намерят най-подходящото лице на местно ниво, което да носи в себе си всички ценности на бранда и да го презентира по най-добрия начин.
Има изисквания дори за профилите му в социалните мрежи – важно е процентното съотношение на последователи от България и чужбина, същото важи и за съотношението последователи мъже – жени.
За нас беше много важно да осъществим тази идея, защото смятаме, че тя е основополагаща за имиджа на марката, особено, ако искаш да я издигнеш на следващо ниво.
Как и защо избрахте Дара за посланик на Puma в Югоизточна Европа?
Още преди централата да ни насочат какъв човек търсим, за нас беше ясно, че това ще е Дара. Тя е огън момичето на българския поп и нямахме никакви съмнения в избора си. По това време тя работеше с друг спортен бранд, но смятам, че историята и наследството, които PUMA има, бяха една от причините Дара да се съгласи да стане нейно лице. Целият екип, тук и от централата, сме изключително щастливи от нейното решение, защото съвместната ни работа е истинско удоволствие.
![](https://influencermedia.bg/wp-content/uploads/2023/11/20230215_PumaxDara_Announcement_Training_Outfit__0515-1024x683.jpg)
В какво се изразяват задачите на бранд посланика и за колко време?
Посланикът на марката трябва да живее с нея, да диша с нея, да бъде щастлив, че е част от семейството на бранда. Според мен е много важно, когато някоя звезда приема такъв тип сътрудничество наистина да харесва продуктите и да ги рекламира с удоволствие. Неговата главна задача е да ги представя на аудиторията си, но не само с рекламен текст в постове в социалните мрежи,
но и да показва как те са част от неговия живот на дневна база.
Какво очаквате да постигнете с това партньорство?
Разпознаваемостта на Дара е нашето най-голямо преимущество. Това е нашата първа година като дистрибутор на марката за България и искаме възможно най-голям брой хора да виждат марката, да научат за специалните колекции, които до момента не са стигали до нашия пазар. За нас е важно да привлечем потребителите в магазините ни, за да пробват продуктите, защото тогава всъщност разбират, че говорим за истинско качество, внимание към детайла, но най-важното – комфорт.
![](https://influencermedia.bg/wp-content/uploads/2023/11/20230214_PumaxDara_Announcement_Backup_Outifit__1240.jpg)
Имате ли вече резултати от това сътрудничество?
Обратната връзка след първата ни голяма съвместна кампания беше наистина силно положителна. Шест месеца от старта на партньорството ни с Дара спокойно мога да твърдя, че PUMA в България в този ѝ вид много е липсвала на аудиторията. Успяхме и да осъществим много смело желание – да имаме собствен канал в Instagram @puma.bulgaria. Това е и основното място, в което комуникираме партньорството ни. Благодарение на възможностите, които тази платформа предлага и огромната аудитория, която Дара има там,
вече достигнахме над 1 млн. потребители.
Залагаме и на традиционни канали, които смея да твърдя, че все още играят ключова роля в комуникацията на голяма кампания – OOH, онлайн медии и печатни издания.
Какви са бъдещите ви планове в България? Планувате ли по-активна работа с инфлуенсъри?
Стартирахме с много имиджови проекти, за да можем да върнем „блясъка“ на марката. В момента активно работим с различни лица като
ShadowHex, Прея, Симона Дянкова и Дара Екимова.
Работата ни с инфлуенсъри през 2024 се надявам да мине на следващо ниво, но няма да издавам какво сме подготвили, надявам се кампаниите сами да говорят за себе си.
![](https://influencermedia.bg/wp-content/uploads/2023/11/20230215_PumaxDara_Announcement_HQ_Gym_8333-1024x682.jpg)
Какво да очакваме през 2024 от PumaFam и Дара?
Имаме планове нашето семейство да расте и през 2024г. и силно се надявам да успеем да зарадваме нашата основна таргет група – поколението Z. С Дара работим рамо до рамо, за да можем да осъществим нови и смели кампании, така че може да очаквате още красиво съдържание и страхотна селекция артикули в нашите магазини в Paradise Center, София и Mall Plovdiv.
Прекрасната колаборация ще продължи и през 2024, а ние нямаме търпение да се срещнем отново след време, за да разберем за резултатите и всички предизвикателства пред такива сериозни партньорства.