Размерът на профила на инфлуенсъра няма значение, важното е да активен и ефективен

29.09.2022

Издателство „Клевър бук” е създадено през 2010г. с много смелост и любов и вече 12 години радва децата и родителите с образователни карти и книжки. Портфолиото на издателството се увеличава всяка година и ни изненада с по-забавни игри, с книги за тийнейджъри и родители, с карти за най-малките.

Вече 2 години Клевър бук активно работи с инфлуенсъри от 1000 до 100-ци хиляди последователи в Instagram, YouTube, Facebook, а от скоро вече развиват и собствен TikTok канал.

Поканихме Мая Бобева – Атанасова, която управлява издателството от ден 1, защото има опит като родител на 3 деца, бизнесдама и работа с инфлуенсъри, който да вдъхнови и подтикне към действия представители на нови или вече установени бизнеси към конкретни стъпки при колаборация с инфлуенсъри за първи или пореден път.

Кога и защо решихте да работите с инфлуенсъри?

 
 
 
 
 
Вижте тази публикация в Instagram.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Публикация, споделена от S I S I🎀| MOTHERHOOD&FASHION (@sisiangelove)

Започнахме работа с инфлуенсъри през 2020 г. – точно преди Ковид кризата. Решихме се на тази стъпка, защото отдавна за нас най-добре работят препоръките от доволни клиенти, а инфлуенсърите, с които работим, са точно това – родители, които наистина виждат ползата от нашите продукти.

Кой е идеалният инфлуенсър за вашия бранд?

Това е родител, който обича да играе с децата си и харесва умните (полезни и забавни) игри.

Също така аудиторията му трябва да е в по-голямата си част от хора с неговия профил. Друг вариант е да е преподавател, който работи с деца и използва нашите продукти, и е следван от преподаватели/работещи с деца специалисти.

И в двата случая от значение са размерът и активността на аудиторията – имаме някакви минимални изисквания за количество последователи, но по-важното за нас са профилът и активността им.

Колко инфлуенсъри вече са промотирали продуктите на Клевър бук?

Над 20 инфлуенсъри, като ние ги разделяме на големи – с над 50 000 последователи, средни – от 10 000 до 50 000, малки – под 10 000 и развиващи се – до 3000 последователи.

С колко от тях сте продължили да работите повече от веднъж?

С повечето от тях работим редовно. Зависи от активността и ефективността на инфлуенсъра.

Как измервате ефективността на даден инфлуенсър? Как мерите резултатите?

 
 
 
 
 
Вижте тази публикация в Instagram.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Публикация, споделена от Magi San | Vlogs & Talks (@magisanvlog)

Зависи от инфлуенсъра, но най-общо параметрите, които наблюдавам, са 3 –

коментари и ангажираност под поста/сторито,

нарастване на последователите ни в резултат на активностите,

продажби на конкретни продукти или поръчки от промокодове.

Смятаме за успешна кампания, при която има значително нарастване на най-малко един от параметрите.

Давате ли указания на избраните какво да публикуват и къде?

Обикновено предварително съгласуваме каналите, видовете публикации и датата. Невинаги това е лесно и понякога се получава застъпване на кампании, което пък от своя страна води до затруднения при отчитане на ефективността на отделните инфлуенсъри.

Ангажирате ли инфлуенсъри за физически активности, или са само за онлайн дейности?

Към момента само за онлайн дейности.

Кой е най-работещият канал за продажби с инфлуенсъри? Кои ползвате по принцип – Instagram, Facebook, Youtube, Tiktok?

Работим най-активно с инфлуенсъри в Instagram. Опитвали сме и в You Tube и имаше ефект, но за конкретна продуктова линия – книги за тийнейджъри. Тепърва започваме да развиваме каналите си в Tiktok и там също ще търсим партньорства с инфлуенсъри.

Сподели за някой гаф или разминаване в комуникацията при работа с лидер на мнение?

Имахме няколко разочарования с един от така наречените „големи инфлуенсъри“. Профилът на дамата беше перфектен за нас, последователите – огромно количество. Партньорството беше платено и сумата беше в горната граница на исканите до момента хонорари от нас. Но се оказа, че ефектът и по трите показателя – ангажираност/нарастване/продажби, беше не просто незначителен, а дори по-малък от бартерни отношения със средни и малки инфлуенсъри. Тъй като същите продукти и активности предизвикаха много по-голям резултат при други инфлуенсъри, за съжаление, стигнахме до извода, че данните за брой и профил на последователите не е реален.

Другото разочарование са няколко участия в така наречените Адвент календари, обикновено преди Коледа. Със сигурност зависи от инфлуенсъра, начина на представяне и останалите продукти в календара, но за нас участията в подобни активности нямаха никакъв забележим ефект. Като резултат предпочитаме да участваме само в индивидуални активности особено ако говорим за платени участия или бартерни участия за по-голяма сума.

Какъв инфлуенсър си пожелавате за Клевър бук, с когото да работите през 2023 г. например?

Не си пожелаваме само един, а много – свежи, позитивни, ангажирани в родителството и ученето чрез игра, активни комуникатори 😊

https://cleverbook.net/

Абонирай се за инфлуенсър новини

Обещаваме да изпращаме само новини и информация за инфлуенсъри и брандове от България и света

Ние не спамим!

2 коментара

  • Деница Пенева

    Здравейте, ние сме български производител на клинове, туники … и имаме нужда от съдействие с приемлив бюджет с цел реклама. Моля, да ни предостваите първоначална информация в тази връзка. Благодарим!

Напишете коментар

Тази статия може да ви хареса:
LinkedIn вече ще дава възможност на брандовете да спонсорират бюлетини, създадени от потребители