Вера Иванова от журито на eCommerce Awards: На какво да акцентирате в маркетинга за вашия онлайн магазин през 2024

09.09.2024

Вера Иванова е експерт с близо 20 години опит в маркетинговите комуникации. През годините, тя е участвала в локални и международни проекти, и като част от комуникационни агенции, и от страна на бизнес организации.

В момента Вера Иванова е Маркетинг директор в Price International, българска софтуерна компания, позната с брандовете Callflow и Omnilinx – SaaS платформи, в които бизнесите управляват комуникациите си с клиенти в различни канали като телефон, чатове и месинджъри. Поканихме Вера да отговори на ключови въпроси за маркетинга в електронната търговия като част от журито на eCommerce Awards, наградите, на които ние от Influencer Media Bulgaria партнираме отново:

Вера, вие сте част от журито на eCommerce Awards за поредна година. Какво ви мотивира да продължите да участвате в този конкурс?

Това, което ме мотивира да продължавам да участвам в eCommerce Awards, е уникалната възможност не само да споделям своя опит с участниците, но и самата аз да уча от тях.

Всяка година кандидатурите на онлайн магазините демонстрират нови подходи, иновации и решения, които ме вдъхновяват и ми дават ценна представа за развитието на сектора. Тази двупосочна връзка – да помагам на онлайн бизнесите да се развиват, но и да черпя идеи от тях, е основният двигател на моето участие.

Какви основни тенденции в онлайн търговията забелязвате през последните години и как смятате, че ще се развиват в бъдеще?

Една от ключовите тенденции в онлайн търговията през последните години е нарастващото търсене на автоматизации. Много онлайн магазини търсят начини да автоматизират процесите си, което се дължи на няколко фактора като недостиг на персонал и стремеж към намаляване на оперативните разходи. Например, получаваме все повече запитвания за технологии с изкуствен интелект като например чатботове или инструменти за AI анализ на телефонни разговори.

В Omnilinx работим активно върху разработката и на AI чатбот, и на други инструменти за обработка на естествен език, което ще направи комуникацията с клиентите по-ефективна и интуитивна, без нужда бизнесът да наема нови хора.

Каква е вашата оценка за нивото на българския e-commerce сектор в сравнение с международните пазари?

Българските онлайн магазини, които полагат сериозни усилия за развитие, са достатъчно добри, за да служат като пример за целия регион.

Вие сте Маркетинг директор на Price International. Каква роля играе персонализирането на клиентското обслужване за успеха на онлайн търговията и колко усилия отнема, за да се случи то?

Персонализирането на клиентското обслужване е от съществено значение, тъй като създава по-дълбока връзка с клиента и увеличава доверието към бранда. Има множество начини за персонализиране на изживяването – от специални оферти и препоръки на продукти, до самия процес на продажба, който може да бъде изцяло воден чрез разговори с клиента. Точно тук платформи като Omnilinx идват на помощ на търговците, защото обединяват всички комуникационни канали – телефон, чат, имейли, месинджъри – и позволяват на бизнеса да води персонализирани разговори с клиентите на едно място. Това не само оптимизира процеса, но и улеснява ангажирането на клиентите, без бизнесът да губи време и ресурси.

Каква беше най-голямата промяна или иновация, която сте забелязали в кандидатурите на участниците в конкурса през годините?

Онлайн магазините все повече залагат на технологии, които позволяват по-бърза и удобна комуникация с клиентите. Това е промяна, която значително подобрява достъпа до бизнеса и лоялността на клиентите.

Какви ключови фактори правят една маркетингова стратегия ефективна в контекста на електронната търговия?

Ефективната маркетингова стратегия в електронната търговия изисква комбинация от няколко ключови фактора. Първо, персонализацията е на преден план – клиентите очакват съдържание, оферти и обслужване, които са съобразени с техните индивидуални нужди и предпочитания. Второ, добрата стратегия за съдържание – качествените текстове и визуални материали могат да направят огромна разлика в ангажираността на клиентите. И трето, сигналите на доверие – фактът, че зад бизнеса стоят истински хора, които са готови да водят разговор с клиентите, осигурява по-добра връзка с потребителите и повишава доверието.

Какво ви впечатли най-много в кандидатурите за eCommerce Awards тази година, и какви качества търсите в успешните онлайн бизнеси по отношение на техния маркетинг?

Винаги търся магазини, които се фокусират не само върху продажбите, но и върху изграждането на дълготрайни отношения с клиентите чрез висококачествено съдържание, добре изградена визуална идентичност и силно присъствие в социалните мрежи.

Вече тече гласуването на публиката (до 30.09.2024), така че можете да разгледате категориите и кандидатите тук и да гласувате за любимите ви онлайн магазини:

https://ecommerceawards.bg/#kategorii

Абонирай се за инфлуенсър новини

Обещаваме да изпращаме само новини и информация за инфлуенсъри и брандове от България и света

Ние не спамим!

Оставете първия коментар

Тази статия може да ви хареса:
Ева Кикерезова – Дом, семейство, деца, пътувания, готварство, мода, политика, журналистика