Въпреки засилващата се загриженост за дигиталното здраве, Facebook продължава да е най-популярната платформа сред американците. Проучванията показват, че ежедневните активни потребители сред американците на възраст 18–29 години достигат около 40 милиона, като приложението отбелязва растеж за първи път от три години насам .
Трайна привлекателност сред младите хора
Марк Зукърбърг и екипът на Meta активно работят върху задържането на млади аудитории. През последната година Facebook отчита пет последователни тримесечия на увеличение при ежедневна употреба от страна на 18-29-годишните. Част от това възраждане се дължи на ангажиращо съдържание в Marketplace, тематични групи и новата функция „Dating“ .
Дигитален баланс и съзнателно използване
Мненията се променят: потребителите търсят баланс в онлайн присъствието си. По-често се използват инструменти за управление на времето в приложението, както и тихи режими, целящи ограничаване на прекомерното скролване . Въпреки че Facebook остава основният източник на новини за 43 % от възрастните в САЩ (спад от 54 % през 2020 г.), същевременно потребителите стават по-селективни и чувствителни към информацията .
Път напред и нови предизвикателства
Facebook продължава да доминира като мултифункционална платформа: текст, видео, групи, пазарни зони, датиране и новини . Въпреки това, младото поколение се насочва към по-динамични, визуално интензивни платформи като TikTok и Instagram. Проблемите с доверието и личната информация остават сериозно предизвикателство за Meta .
Защо това е важно за нас
Facebook остава стратегическа платформа за брандове и инфлуенсъри, но вече на вниманието изпъква качеството на съдържанието и осъзнатото потребление. Умело използване на групи, Marketplace и видеосъдържание може да подсили връзката с аудиторията, особено сред младите потребители, които търсят смисъл вместо обем.
Повече за анализа както и конкретни данни от проучването можете да видите в тази статия.