Как един инфлуенсър може да рекламира вашия продукт почти безплатно

Вече умувате как да ползвате инфлуенсъри, какъв бюджет да отделите и защо изобщо да го правите?

В следващите редове ще видите няколко идеи, които ще ви дадат отправна точка за комуникация с вашите популярни лица, особено с нано и микро инфлуенсъри за начало. Но преди това:
–> Изберете подходящ инфлуенсър
Първата стъпка е да намерите инфлуенсъри, които са в съответствие с вашата марка и ценности. Търсете онези, които вече са фенове на вашия продукт, тъй като те ще бъдат по-склонни да го представят на аудиторията си честно и с ентусиазъм.
–> Анализирайте социалните медии на инфлуенсъра
Проучете статистиката на потенциалния инфлуенсър в социалните медии. Обърнете внимание на ангажираността в техните публикации – брой коментари, харесвания и споделяния. Висока степен на ангажираност указва силна връзка между инфлуенсъра и неговите последователи, което ги прави ценен партньор за маркетинг.
–> Предпочитайте качество пред количество
Помнете, че по-важно е да имате ангажирана и целева аудитория, отколкото много последователи. Изберете инфлуенсъри, които имат връзка с вашата ниша и целева група.

Как да ползвате избрания инфлуенсър за нуждите на вашата онлайн и офлайн комуникация, без да плащате хонорар?

–> Стратегически контакт
Свържете се с инфлуенсъра по стратегически начин. Изпратете персонализирано съобщение, в което споделяте защо цените тяхното съдържание и какви са предимствата от сътрудничеството за двете страни. Създайте истинска връзка, преди да обсъждате детайлите за сътрудничеството.
–> Подчертайте на взаимните предимства
Обяснете как сътрудничеството ще бъде изгодно и за двете страни. Инфлуенсърите търсят съдържание, което е ценно за тяхната аудитория, докато вие получавате видимост и утвърждавате бранда си. Тази взаимовръзка създава симбиоза, която подкрепя автентичността и успеха на сътрудничеството.
–> Предложете безплатни продукти за дълъг период (6 месеца, година, редовно зареждане с тях)
Помислете за предоставяне на безплатни продукти на инфлуенсъра. Предложете им да споделят впечатленията и опита си пред техните последователи. Тази стратегия ще представи вашия продукт на нова аудитория и ще даде възможност на инфлуенсърите да рекламират вашия бранд.
–> Създаване на дългосрочно партньорство
Предложите партньорска програма тип affiliate. Инфлуенсърите могат да получават комисионна от продажбите, които идват от техни препоръки. Тази стратегия стимулира инфлуенсърите да подкрепят продуктите ви, като в същото време гарантира взаимна изгода и приходи за двете страни.
–> Подкрепете техните каузи или теми

Вашият бизнес може да избере кого и как да подкрепи в социална дейност или обществено значима кауза за инфлуенсъра и така да се направи индиректно партньорство.

–> Поканете инфлуенсъри на ваше събитие или на ивент, където вие участвате, като специален гост

Този тип комуникация кара инфлуенсъра да се чувства специален и ангажиран с вашата дейност. Поддържайте контакт и комуникация на месечна база, а не само когато вие имате нужда

–> Предложете разиграване и подаряване на вашите продукти в профила на инфлуенсъра

Игрите тип Giveaway са често срещана практика и макар да не препоръчваме да се правят редовно и комуникацията ви да се базира на тях, по-малките профили ги обичат, защото са сигурен и бърз начин за трупане на нови последователи, както и запознаване с качествата на продукта.

–> Изпращайте и подаръци тип merch или ваши брандирани артикули, а не само вашите продукти

Можете да го приемете за PR подарък или просто жест, но брандираните полезни и практични подаръци често влизат в съдържанието на инфлуенсърите нарочно или като част от ежедневието им.

–> Превърнете инфлуенсъра в звезда на вашия сайт и вашите социални канали

Ако изберете по-малък профил и решите да се развивате заедно, то тогава едно предложение тип „бъди звезда в нашия сайт“, възползвай се от нашите реклами, за които ние плащаме, а ти си лицето, вероятно ще сработи.

–> Канете инфлуенсъра в телевизонни, радио, подкаст или друг тип участия, където вашите продукти или бизнес са представени

Това отново е част от комуникацията тип „да растем заедно“. Така инфлуенсърът се показва извън неговите канали, а вие имате „лице“, с което се свързвате и хвалите. Тези събития могат да включват и обучения, семинари или други подходящи места, където да демонстрирате партньорство, а инфлуенсърът да има допълнителни ползи.

–> Направете неустоима оферта

Това означава, че дори да е бартер, покана за събитие или друг тип подкрепа, нека то звучи така сякаш инфлуенсърът е изцяло печеливш, дайте повече отколкото искате, за да получите двойно на следващ етап, защото няма по-отдаден и добре споделящ инфлуенсър от доволния и щастлив.

Възползвайки се от силата на инфлуенсърите в съвременния маркетинг, можете да постигнете впечатляващи резултати без да отделяте големи средства за рекламни бюджети. Съчетавайки внимателен подбор на инфлуенсъри, насърчаване на взаимни предимства и изграждане на стабилни връзки, може да използвате инфлуенсър маркетинга, за да подобрите своя бранд. Защо да чакате? Започнете партньорство с инфлуенсър и наблюдавайте как вашият бизнес процъфтява.

И не забравяйте, че когато решите да пробвате всички или някоя от тези идеи, ви трябва стратегия за дългосрочна комуникация – минимум 6 месеца, за да имат смисъл вашите усилия в този процес.

Абонирай се за инфлуенсър новини

Обещаваме да изпращаме само новини и информация за инфлуенсъри и брандове от България и света

Ние не спамим!

Оставете първия коментар

Тази статия може да ви хареса:
Изследването „Emotion Drives Brand Memory“ разкрива тайната на успеха в инфлуенсър маркетинга чрез емоционална ангажираност