Виртуалните създатели се превръщат в глобално явление: YouTube отчита над 50 милиарда годишни гледания

23.04.2025

YouTube публикува първия си доклад за виртуалните създатели на съдържание – и цифрите са впечатляващи.

С над 50 милиарда годишни гледания и близо 1,500 активни виртуални канала, новото проучване на YouTube показва, че виртуалните създатели (или VTubers) вече не са нишов феномен, а част от мейнстрийм културата в платформата.

Какво представляват виртуалните създатели?

Това са дигитални персонажи, създадени чрез анимация, 3D технологии или AI, които се управляват от реални хора в реално време. Те могат да бъдат аниме герои, животни, фентъзи същества или изцяло нови дигитални идентичности, използвани за стрийминг, подкасти и видео съдържание.

Виртуалните канали вече са част от YouTube мейнстрийма.

YouTube подчертава, че виртуалните създатели постигат средно 50 милиарда гледания годишно. Повече от 1,000 създатели използват аватари с лицево проследяване и други технологии, за да създават автентично съдържание в реално време.

VTubers не са само в Япония – глобализацията е факт.

Докато феноменът започва в Япония с имена като Kizuna AI, днес виртуални създатели набират популярност в САЩ, Индонезия, Южна Корея, Бразилия и отвъд. Агенции като Hololive и VShojo разширяват своя обхват и работят със създатели от целия свят.

Виртуалните създатели си проправят път и в рекламната индустрия.

Брандове като Gucci, Spotify и SEGA вече работят с VTubers за продуктови колаборации и рекламни кампании. Виртуалните инфлуенсъри предлагат гъвкавост, креативност и уникално присъствие, което често се възприема като по-искрено от аудиторията.

Монетизацията е в подем – VTubers печелят все повече.

Според данни от YouTube, VTubers използват цялата гама инструменти за монетизация – реклами, членства, дарения (Super Chat), спонсорства и дори виртуални стоки. Водещи канали като Gawr Gura и Ironmouse са сред най-печелившите създатели на платформата.

Изкуственият интелект прави виртуалното съдържание още по-достъпно.

AI инструменти като voice cloning, motion capture и автоматизирани анимации позволяват на нови създатели да навлязат в VTuber пространството без нужда от големи бюджети или технически екип.

Какво предстои за VTuber сцената?

Очаква се YouTube да продължи да развива специализирани функции за виртуални създатели, включително по-добра интеграция на аватари, инструменти за създаване на персонализирани герои и разширена поддръжка на AI.

Виртуалните създатели вече не са бъдещето – те са настоящето.

С бързо растяща публика, глобално разпространение и ангажираност на топ брандове, VTubers заемат стабилна позиция в екосистемата на дигиталното съдържание.

Следи още новини и анализи от света на инфлуенсърите в Influencer Media. Прочети пълната статия тук.

Абонирай се за инфлуенсър новини

Обещаваме да изпращаме само новини и информация за инфлуенсъри и брандове от България и света

Ние не спамим!

Оставете първия коментар

Тази статия може да ви хареса:
Постовете на инфлуенсърите за брандове вече ще се показват като банери в избрани медии