Където инфлуенсърите и брандовете споделят

14 предсказания (очаквания) от Радостина Христова за работата на брандовете с инфлунсърите през 2023

0

Аз съм Радостина Христова (Radostna), създател и главен редактор на Инфлуенсър Медия България и в следващите редове ще споделя моите 12 предсказания или по-скоро очаквания за съвместната работа между брандове и инфлуенсъри през 2023 г. Те са базирани на наблюдения на нашия пазар и чуждите тенденции, както и на множество проекти, които съм реализирала през последната година като инфлуенсър, консултант и организатор на събития.

Брандовете / дори и тези, които нямат още оформен бранд, а са стартиращи бизнеси, онлайн магазини/ ще търсят все повече възможността да работят с инфлуенсъри. Няма да се ограничават до една кампания с един-двама избрани, а ще залагат на поне 3-4 на месец и като цяло очаквам да видя микс между големи инфлуенсъри (над 100 000 последователи) заедно с нано (от 1000 до 10 000), микро (10 000 – 100 000) и звезди от телевизията и риалити формати. Бюджетите ще определят колко и от кои да се ползват.

Все повече клиентите ще търсят инфлуенсъри, които са ориентирани и пряко свързани с резултати за бизнеса. Дали ще е под формата на афилиейт маркетинг и специални линкове, които популярните лица да споделят във всичките си канали от които да печелят при всяка продажба, дали ще е чрез промокодове, които дават отстъпка на последователите им и на база продажби се определят сумите, които да получават месечно, дали ще е под друга форма като гарантиран трафик към сайта, сигурен брой гледания на видео, например, резултатите ще станат водещи през 2023 и инфлуенсърите ще се наложи да го приемат, особено по-малките.

Предвид очакването ми за по-голямо търсене и повече на брой инфлуенсъри, с които да работят представителите на бизнесите, няма да се изненадам, ако се обърнат към автоматизирани решения като софтуери за предоставяне на инфлуенсъри и създатели на съдържание. Сещам се за flameinjoy & Influ.ai в България, но съм сигурна, че има още и че ще бъдат по-активно ползвани, защото улесняват процеса, прескачат агенция и купища комуникация между бранда и инфлуенсърите. Когато това са над 5 или 10 наведнъж, това спестява страшно много време и напрежение между страните.

Компаниите ще наемат повече инфлуенсър маркетинг хора, както и не изключвам възможността да търсят такива сред създателите на съдържание, защото те вече познават платформите за споделяне, познават алгоритмите и софтуерите за създаване на редактиране, няма да им се налага да ги обучават и освен за управление на кампании, ще могат да ги ползват и да създаване на такова за собствения бранд, което може да се случи с лицето на инфлуенсъра или той да бъде зад кадър. 

Като организатор на събития за инфлуенсър маркетинг наблюдавам все по-нарастващ интерес към този тип срещи, семинари, конференции и обучения и за двете страни – инфлуенсърите, които да намират повече и по-качествени клиенти, бизнесите да работят с инфлуенсъри за първи или пореден път, какви бюджети да отделят, как да структурират кампании, как да ги превърнат в посланици на бранда, кога да плащат и кога да работят на бартер, в кои случаи трябва да започнат работа с инфлуенсъри и кога все още не са готови, както и редица теми още. 

Наблюдавам интерес и запитвания към разработване на личния бранд под формата на инфлуенсъри с цел налагане на мнение, кауза или повече продажби. Това е феномен, който ще виждаме все по-често, защото лидери на мнение разбират силата на социалните мрежи, имат професионална експертиза, която да споделят, искат да я ползват, за да повлияят на настоящи или бъдещи партньори, както и да се възползват от всички допълнителни екстри от инфлуенсър маркетинга. Така че моят съвет е, ако се занимавате с изграждане на личен бранд, 2023 може да се окаже процъфтяваща за вас, рекламирайте повече услугите си, а към тези, които искат да го реализират аз себе си – първо гледайте крайната цел след 1-2 години, тогава изобщо се захващайте с инфлуенсърстване.

Live Shopping е тема, която силно ме вълнува от 2022 и няма да спре да е важна и през 2023, особено с навлизане на лесни за използване и евтини платформи, които не се налага да ангажираш програмист да променя кой знае какво в онлайн магазина ти. Целия свят се обръща към продажбите в реално време чрез предавания с известни личности и освен че очаквам напредък и в България, надявам се повече фирми да прегърнат идеята, защото дори и да не се осъществят много продажби в началото, това записано съдържание от live-а може да се преизползва многократно. Възползвайте се, докато все още много малко бизнеси у нас го правят. 

Световният хит от ноември 2022 вече е гореща тема и у нас – ChatGPT, който тепърва ще използваме по всевъзможни начини в рекламата и комуникацията като цяло, но в сферата на инфлуенсър маркетинга може да ни улесни значително със създаване на задачи за инфлуенсъри, с проучване и креативни текстове, видеа и съдържание за вашите канали. Не пропускайте да го изпробвате. 

Еднократните кампании очаквам да останат все по-назад в списъка с желания на брандовете към инфлуенсърите. Очаквам дългосрочни обвързвания, които не са само на база снимки и видеа в социалните мрежи, а посещения на събития, където клиентът участва, подкрепа от инфлуенсъра в офлайн среда, както и изграждане на партньорства с други на база колаборацията с годишни инфлуенсъри. 

Снимките, видеата, всичко което инфлуенсърът създаде е добре да се ползва и в други канали, извън неговите. Обикновено това е въпрос на допълнителна договорка, но все пак наблюденията ми са, че все по-често се случва снимка от Инстаграм да се ползва за PPC реклама веднага след публикуването й в социалните, например. Клиентите ще се възползват все повече и многообхватно от лицата на своите популярни лица. 

Платформите, където и тази година брандовете ще плащат на инфлуенсъри за реклама, са Instagram TikTok, YouTube, аз обаче виждам голям потенциал в Linkedin за всички B2B ориентирани клиенти, които все повече се оглеждат за подходящи лица, лидери на мнение и компетентни инфлуенсъри там. Facebook ще продължи да бъде канал за пресподеляне. 

В световен план виждаме как големите инфлуенсъри правят свои продукти, изграждат компании, че дори и империи. В България очаквам общи продукти и услуги, тип линии в рамките на даден бранд, съвместни кампании на база нови продукти, които да са с по-малки инфлуенсъри (дори такива до 100 000). 

Виждам тенденция фирмите, които постоянно наемат персонал, да започват да мислят в посока служителите им да се превръщат в говорители на техните ценности, което ги превръща в един вид инфлуенсъри за компанията. Освен служителите обаче, фирмите ще се обръщат и към популярни личности за промотирането им като работодател, защото битката за служители е все по-жестока, а инфлуенсърите имат влияние в различни сфери на живота

Появата на нови, по-интересни, по-млади, по-забавни и дошли от нищото звезди в TikTok е нещо, което ще следя с интерес, защото както знаем, там трудно се помнят имена на инфлуенсъри, ако те вече не са известни в други канали, докато съдържанието им със стил и език е разпознаваемо и търсене. Любопитно ще ми бъде да видя дали ще съумеят чрез своето многогледано съдържание да се утвърдят като инфлуенсъри, които клиентите да търсят, а аудиторията да разпознава като име и стил. 

Ще се радвам да споделите и вие вашите очаквания или да добавите нещо, което съм изпуснала, защото 2023 ми се вижда една супер вълнуваща година откъм инфлуенсър маркетинг и се надявам самата аз да се изненадам приятно в края й с новостите, които сме видели при брандове и инфлуенсъри. 

Очаквам ви в групата Инфлуенсъри и блогъри срещат брандове за работа: https://www.facebook.com/groups/influencersandbrandsbulgaria.

No comments

Подобни

IAB България публикува „Наръчник за добри практики в инфлуенсър маркетинга“

На 20.06. IAB България представи пред широка аудитория  „Наръчник за добри практики в инфлуенсър маркетинга“ –  първият документ на пазара, който  предоставя на рекламодатели, агенции и инфлуенсъри ...