Където инфлуенсърите и брандовете споделят

16 световни тенденции в инфлуенсър маркетинга, които ще видим през 2023

0

Инфлуенсър маркетингът расте всяка година. Най-добрите инфлуенсъри остават на върха на тенденциите, за да могат да предложат на марките това, от което се нуждаят, за да блеснат. Тъй като пейзажът на социалните медии се променя толкова бързо, е важно инфлуенсърите да се възползват бързо от най-горещите тенденции в инфлуенсър маркетинга, за да развият своя авторитет и експертен опит, правейки се по-привлекателни за марките. От своя страна марките ще искат да се възползват от тези тенденции в маркетинга на инфлуенсърите, за да разширят аудиторията си, да генерират нови потенциални клиенти и да спечелят повече приходи.

1. Инфлуенсърите ще станат ключови за много афилиейт програми

Доскоро повечето хора гледаха на инфлуенсър маркетинга и афилиейт маркетинга като на две различни дейности. В действителност обаче те са много взаимосвързани.

Границата между афилиейт и инфлуенсърите става все по-размита, тъй като платформите за инфлуенсъри се интегрират все повече и повече с електронната търговия, преминавайки отвъд обикновените кампании за „осведоменост“, за да стимулират действително продажбите.

Инфлуенсърите дават лични препоръки, демонстрират как се ползва продукта и призовават за действие, когато говорят за марка. Те могат да помогнат на своите последователи през цялата фуния на продажбите, от информираността до обмислянето и дори покупката. Нещо повече, те правят всичко това по автентичен, личен начин.

В своя блог Нийл Шафър добавя, че тъй като марките започват да откриват, че инфлуенсърите наистина са вид партньори, това може да заработи в тяхна полза и да насърчи инфлуенсърите да работят по-усърдно, тъй като знаят, че ще получат заплащане за резултатите си.

2.По-голям акцент върху следването на предпочитани създатели в няколко платформи

Въпреки че много създатели имат любима социална мрежа, те обикновено работят в няколко платформи. Въпреки че това не е ново, разликата сега е, че тези създатели имат „супер фенове“, които взаимодействат с тях навсякъде, където се появят. Това означава, че успешните създатели са склонни да имат голяма аудитория, взаимодействаща безпроблемно в техните акаунти и ще бъдат стимулирани да създават съдържание на повече места. 

3. Популярността на видео съдържанието ще нарасне още повече

Днес хората консумират повече видео и аудио съдържание, а създателите на Twitch, YouTube и дори подкастите стават все по-влиятелни.

Според статистиките повече от половината хора искат брандовете да създават повече видео съдържание. А и много създатели на съдържание предпочитат видео формата.

В своя отчет за възвръщаемостта на инвестициите за създатели, NeoReach разкри, че брандовете управляват по-успешни маркетингови кампании с инфлуесъри в YouTube и TikTok. От хиляди видеоклипове, публикувани през първото тримесечие на 2022 г., съдържанието на спонсорираните видеа печелят общо над 107 милиона харесвания, независимо от типа на кампанията.

Като се има предвид това, текстът и изображенията все още не са мъртви – Instagram все още е една от най-популярните социални мрежи.

4. Live Shopping-а ще продължи да играе по-голяма роля в кампаниите на инфлуенсърите

Пазаруването на живо стана по-популярно през 2021 и 2022 г. и тази тенденция ще продължи и през новата година. Инфлуенсърите ще продължат да популяризират продукти в своите канали, използвайки видео на живо и интерактивно съдържание.

Instagram стартира Live Shopping, което позволява на потребителите да купуват продукти директно чрез Instagram Live. Според платформата привлекателността на този формат е, че дава на купувачите завладяващ начин да открият и купят продукти.

5.Микро- и наноинфлуенсърите ще продължат да бъдат предпочитани

През 2022 г. се установи, че макар степента на ангажираност да е спаднала, това не се отнася за повечето нано- и микроинфлуенсъри. В допълнение към ангажираността, този тип инфлуенсъри имат и по-добри проценти на реализация.

Като се съсредоточат върху нано- и микроинфлуенсърите, брандовете ще могат да работят със създатели на съдържание, които са дълбоко свързани с техните аудитории. Поради тази причина марките ще продължат да предпочитат процента на ангажираност пред броя на последователите.

 

6. Марките ще търсят постоянни партньорства вместо еднократни ангажименти

През 2023 г. очакваме марките и инфлуенсърите да се обединят за дългосрочни партньорства, а не за еднократни спонсорирани публикации. Дори се предполага, че това ще се превърне в норма занапред. Има много причини за тази промяна, но тя се свежда до следното: отнема време, за да се направи продажба. Дори инфлуенсърите с най-ангажирана публика имат проблеми с реалния принос, когато правят само една спонсорирана публикация. Провеждането на дългосрочна маркетингова кампания с конкретен инфлуенсър е по-ефективно от кратката маркетингова кампания.

7. Маркетолозите ще харчат повече пари за TikTok

Няма съмнение, че популярността на TikTok ще продължи да расте през 2023 г. както сред инфлуенсърите, така и сред марките.

Има прогнози, че TikTok може дори да измести Instagram като краля на инфлуенсър маркетинга през 2023 г.

Според данни, споделени от маркетолозите на TheB2BHouse, маркетинговите екипи ще удвоят почти това, което се похарчили за TikTok. Голяма част от този успех се дължи на фокуса на платформата върху функции като TikTok Creative Exchange и Creator Marketplace, които улесняват свързването на създателите на съдържание в TikTok и марките.

8. Популярността на сделките, базирани на ефективност, ще нарасне

Тъй като инфлуенсърите започват да играят важна роля в програмите за афилиейт маркетинг и все повече марки търсят дългосрочни партньорства с тях, се очаква сделките, базирани на ефективност, да станат по-популярни през 2023 г. Това означава, че клиентите ще очакват инфлуенсърите да изпълнят обещанията си, като конкретен брой продажби или кликвания.

9. Инфлуенсърите ще станат по-специализирани

Някои инфлуенсъри изграждат ниша за себе си и това е маркетингова тенденция, която ще се запази. Създателите на съдържание ще продължат да развиват опит в своята ниша или индустрия, което ги прави още по-търсени от марките в тези вертикали.

Тъй като инфлуенсърите стават все по-специализирани, вероятно ще видим промяна в езика, който използваме. Вече виждаме някои инфлуенсъри да избират вместо това да бъдат наричани „създатели“ или „създатели на съдържание“. Тъй като толкова много инфлуенсъри са истински творци – фотографи, видеооператори, писатели и т.н. – не е изненадващо, че те биха искали да бъдат известни с това, което наистина правят, вместо да бъдат събирани заедно като „инфлуенсъри“.

10. Сътрудничеството с инфлуенсъри ще се увеличи

Тенденциите в инфлуенсър маркетинга показват, че 2023 г. ще донесе повече връзки и сътрудничество между инфлуенсъри. Това, което прави тази тенденция толкова интересна за наблюдаване, е, че ще помогне на всички страни да увеличат стойността на своите взаимоотношения. Марките ще могат да реализират по-добри кампании, инфлуенсърите ще бъдат третирани като професионалистите, каквито са, а потребителите ще намерят продуктите, от които се нуждаят, на най-добра цена.

11. Получаването на данни от първо лице е от голямо значение

Отпадането на бисквитките ще окаже влияние върху инфлуенсър маркетинга и върху начина, по който инфлуенсърите вършат работата си. През 2023 г. за създателите ще стане важно да събират възможно най-много данни за своите аудитории. Със законите за поверителност, които стават все по-строги, ще бъде много по-лесно за инфлуенсърите и марките да разчитат на собствените си данни.

12. Автентичността ще бъде на почит

През последните няколко години има силно привличане към „автентично“ съдържание. Това означава, че инфлуенсърите трябва да внимават със съдържанието, което създават за марките, за да са сигурни, че продуктите, които приемат, ще резонират с тяхната публика. Дори най-ангажиращите инфлуенсъри няма да успеят да накарат последователите си да полудеят по продукт, за който просто не им пука. Това няма да е от полза за марката и инфлуенсърът вероятно ще загуби доверие в очите на своята аудитория.

Това, което прави платеното съдържание автентично, е истинското чувство на вълнение относно марката и продукта, за които се говори.

13. Брандовете ще назначават все повече експерти по инфлуенсър маркетинг

В допълнение към по-ранната прогноза за това как инфлуенсърите ще станат по-професионални, също се прогнозира, че секторът като цяло ще се разглежда като общ елемент на корпоративните функции. В повечето компании инфлуенсър маркетингът ще бъде включен във всички маркетингови стратегии.

А обучаващите институции ще започнат да адаптират своите учебни програми, за да предложат обучение по инфлуенсър маркетинг.

14. Съдържанието, създадено от служителите, ще се увеличи

Тенденция в инфлуенсър маркетинга за 2023 г., която произтича от търсенето на по-автентично съдържание, е желанието да се види увеличаване на съдържанието, ръководено от служители или базирано на служители. Вече видяхме как генерираното от потребителите съдържание може значително да повлияе на продажбите. Има смисъл брандовете да започнат да третират собствените си служители като влиятелни лица чрез програми за застъпничество на служителите.

Служителите могат да бъдат използвани като създатели на съдържание не само за продуктови предложения или рецензии. Занапред, повече марки ще използват собствените си служители, за да привлекат нови служители.

15. Платената реклама ще бъде ключова за по-широк обхват

Последната маркетингова тенденция за 2023 г. е свързана изцяло с рекламата. Използвайки фино настроеното насочване, налично във Facebook Ads или чрез рекламните инструменти за други социални медии, брандовете ще могат да изтласкат висококачествено инфлуенсърско съдържание на хората, които се интересуват да го видят, без да разчитат на алгоритмите на социалните медии, за да направят случва се. Тайната обаче е да се запази автентичността.

16.По-голям акцент върху разнообразието и представянето в инфлуенсър маркетинга

Напоследък виждаме по-голям акцент върху разнообразието в обществото. Така че не е изненадващо да видим тази тенденция и в инфлуенсър маркетинга. Водещите LGBTQ+ инфлуенсъри в YouTube вече имат над 10 милиона последователи.

В днешно време както лицата с влияние, така и потребителите анализират брандирани послания и кампании, за да се уверят, че всички са представени. Продължавайки напред, ще стане още по-важно марките да променят корпоративните си култури, за да се съсредоточат върху приобщаването на всички хора.

Тези и още световни тенденции ще следим през 2023, а скоро очаквайте и нашата прогноза за инфлуенсър маркетинга в България и какво ще бъде по-различното тук. 

Източник: https://influencermarketinghub.com/

Няма коментари

Подобни