Където инфлуенсърите и брандовете споделят

19 начина, по които можете да ползвате инфлуенсъри за по-голяма популярност на вашия бизнес, дейност или кауза още днес

0

Без излишни приказки директно ви даваме 19 начина, по които можете да използвате популярни личности от социалните мрежи, така че да повишите популярността на вашите продукти, услуги, обучения, каузи или каквото ви е важно да знае аудиторията за вас.

Вариант 1:

Еднократно за снимка, видео, карсуел от изображения

Ангажирате инфлуенсъра да се снима с продукта ви или как ползва вашата услуга, публикува в неговите социални мрежи и вие споделяте във вашите. Просто, лесно и почти никога неработещо, защото еднократно действие едва ли ще доведе до някакви видими резултати.

Вариант 2:

Поредица от сторита

По-евтино от публикации, които остават в профила на инфлуенсъра, е поредица от сторита. Те биха могли да бъдат лично генерирани от него или пресподелени от вашата страница. Тук имате 24 часа да впечатлите публиката с нещо ексклузивно или готино, с промокод, с нов сайт или нещо, което да видят за първи път и да решат да кликнат на линка в сторито.

Вариант 3:

Giveaway

Игрите са супер популярни, но те не водят до продажби, не водят до кликове на сайта ви, двете ползи от тях са: повече хора чуват/виждат вашите продукти /услуги за кратко време + нови последователи, част от които ще си тръгнат след края на играта.

Вариант 4:

Спонсориране на предаване или участие някъде

Някои от влогърите решават да си правят собствени предавания, шоу програми, в които вие като рекламодатели можете да се включите и така да си осигурите видимост на продуктите / услугите за по-дълъг период. Къщата на инфлуенсърите беше такъв пример, след него излезе Топ Ток Шоуто на Крис Ненков и някои брандове като Em Design веднага се възползваха от това да се позиционират първи там.

Вариант 5:

Общ продукт или колекция с инфлуенсъра

Линия, създадена заедно с инфлуенсър + носеща неговото име, е популярна стратегия на множество марки, както по света, така и в България. У нас сме свиделите на Bloom by Polina Sofia като част от портфолиото на Brave new hair, същите имат продукти и с друга инфлуенсърка Ivana Aleksandrova – Summer Dream.

BLOOM by PolinaSofia Озаряваща Mаска за Kоса

Тук козметика, бижута и дрехи са най-подходящи. Българските бански Paramidonna направиха колаборация с Alex Bogdanska, както и с Mademoiselle Aia.

Вариант 6:

Посещение на събитие

Събитието ви може да не е посветено на инфлуенсъри само, но не пречи да поканите някои от тях, за да получи то повече видимост пред аудиторията им. Такива събития могат да бъдат рожден ден на фирмата, пускане на нов продукт, Коледно парти и много други. Гарантирате си красиви сторита, а защо не и някоя снимка на стената в Instagram профила им.

Вариант 7:

Откриване на магазин

Все повече обръщаме внимание на пускане на нов онлайн магазин, но ако сте от тези, на които предстои и отваряне на физическа локация, то определено няколко инфлуенсъри биха придали настроение и допълнителна стойност със снимки и разказване за вашия магазин дори и след дни. Ако се превърне във фен, инфлуенсърът може да го посещава и след това.

Вариант 8:

Превземане на профила на бизнеса ви

Това означава за седмица или ден да дадете на избран инфлуенсър да избира какво да публикува, какво да пише. Може да е на определена тема, по повод или с определена цел. В България такива takeover-и сме виждали при профила на Vivacom и The Mall, но вероятно и много други са го правили.

Вариант 9:

Фотосесия за вашия сайт за избрана колекция

Едно е инфлуенсър да участва в кампания и да публикува в своите социални канали, а съвсем друго е да го ангажирате за фотосесия, чрез която месеци наред да рекламирате вашите продукти – нова колекция дрехи, посуда, детски или спортни артикули, храни или каквото продавате. Някои по-находчиви онлайн магазини използват инфлуенсърите си по всевъзможни начини, така че да се възползват максимално от тяхната аудитория и тези, които наистина ги харесват. About You например публикуват в магазина си визии с инфлуенсъри като насърчават посетителите да пазаруват точно тези други и съчетания.

Вариант 10:

Създаване на съдържание като видео, текст, снимки за вашия сайт

Подобно на фотосесия за вашите продукти, можете да ангажирате да създаде автентично съдържание за вашия сайт, без вие да наемате фотографи и оператори, а просто им изпратите продукти и в домашна среда те снимат, после вместо да качват в своите профили, вие ползвате за вашите канали. Така цената е по-ниска, вие имате съдържание, което да ползвате дългосрочно, а лицата са разпознаваеми. В същото време те създават ревюта за вашите продукти като говорят, пишат за тях, снимат се с тях и разказват за ползите.

Вариант 11:

Редовно изпращане на PR пратки

Бюджетът ви за инфлуенсър маркетинг и високоплатени инфлуенсъри е ограничен, затова пък имате безброй идеи, с които можете да зарадвате избрани популярни личности и редовно да им изпращате подаръци. Освен за козметика и книги, този подход е много подходящ за бизнеси с множество продукти, които могат да си позволят разнообразни пр пратки, както и креативното им представяне. Не забравяйте обаче , че това не се прави самоцелно. Добре е да имат стратегия за избора на продукти, точното време, подходящи инфлуенсъри и предварително да ги попитате дали имат интерес дългосрочно да получават подаръци от вас срещу комуникация в техните канали, без това задължително да включва срок за изпълнение, одобрение на материалите или посочване какво точно да се публикува.

Вариант 12:

Водещ на празник за вашия бизнес

Някои инфлуенесъри вече са си спечелили слава на шоумени или отличителни лица на собствени канали, защо тогава да не ги ползвате и за вашите събития като водещи? Така по-лесно ще промотирате ивента си, ще добавите стойност за феновете на инфлуенсърите, които може да нямат особен интерес към вашата дейност, но да посетят заради него или пък просто да вдигнете нивото на събитието ви.

Вариант 13:

Ползване на снимки и видеа за платени реклами

Участието на инфлуенсър в кампания не бива да спира до публикация на две снимки и сторита в Instagram, видео в TikTok и Youtube или споделен линк във Facebook. При възможност винаги уреждайте права над материалите, които да ползвате в следващите месеци за платени реклами. Това първо ви дава готово съдържание, криейтив, както и лицата на избраните инфлуенсъри. После те могат да се превърнат във вашите посланици.

Вариант 14:

Brand ambassador

По подразбиране трябва да се стремите вашите инфлуенсъри да се превърнат в посланици на марката ви, да са по-ангажирани дългосрочно, да изповядват ценностите, но и да ви продават успешно. Те могат да получават пари за това или толкова да ви харесват, че да го правят естествено на база любовта към вашите продукти и услуги. В България My Protein провеждат отлични кампании с brand ambassadors и като цяло спортните артикули, хранителни добавки и подобни компании се ориентират към този тип отношения, но това не означава, че не е подходящо и за други онлайн магазини.

Вариант 15:

Affiliate Markeitng

Все повече ще говорим за ориентирани към резултати кампании, защото рекламодателите или клиентите не искат вече да слушат само brand awareness, държат си на продажбите и най-лесният начин да се проследят продажби, както и да се стимулират инфлуенсърите, е чрез афилиейт програма, в която звездата продава чрез линк и печели част от стойността на продажбата. Тук изключително важно е да има видим инфтерфейс, където инфлуенсърите и рекламодателите да виждат ясно процесите, за да не се разчита на чисто доверие и казана дума “кой колко е продал и спечелил този месец”. В България profitshare.bg работи активно, но все повече марки интегрират решението на своите сайтове, за да контролират сами работата по афилиейт маркетинга им.

Вариант 16:

Екслузивни или допълнителни промокодове

Освен афилиейт линкове инфлуенсърите могат да промотират бизнеса ви и чрез промокодове, но е важно да бъдат допълнителни или екслузивни. Т.е., ако вече има отстъпки на сайта ви, дайте на инфлуенсъра допълнително намаление, което да комуникира. Друга идея, която можете да ползвате е, че само на някои колекции или продукти да промотирате чрез избрани инфлуенсъри и така по-лесно да проследите продажби, както и да реализирате “разчистването” им чрез допълнителна комуникация от лидери на мнение.

Вариант 17

Live Shopping

В Китай инфлуенсърите и брандовете печелят сериозни суми от Live Shopping. В САЩ социалните мрежи се опитват да го наложат като отделен инструмент и така да стимулират всички страни в процеса да са активни в пазаруването онлайн в реално време. В България Avon, Ikea, Orange, About you правят live shopping предавания с инфлуенсъри, но все още не е разпространено достатъчно, че да го наречем тренд. И все пак е възможност, защото вече са достъпни приложения и платформи, през които live shopping се реализира лесно + инфлуенсър и телефон. Важното тук е да се комуникира достатъчно добре преди това, а след събитието да остане като епизод на сайта на търговеца, за да се възползват потребителите още известно време.

Вариант 18:

Връчване на награда в конкурс

Конкурсът може да бъде за архитектура, бизнес, детска рисунка, реклама или електронна търговия, а избраните инфлуенсъри да връчат награда до добавят стойност към събитието като предварително го комуникират, че ще са там и ще връчват награда, като добавят снимки с победителя в своите социални мрежи, както и общуват свободно с гостите на конкурса. За организаторите на такива награди е добре да помислят кои са най-подходящи и каква допълнителна стойност биха могли да дадат, а не да уронят престижа да конкурса.

Вариант 19:

Участие в подкаст или видео поредица

Вие имате подкаст или видео поредица на различни теми, каните гости с авторитет и знания, защо не обмислите вариант и за някои инфлуенсър, с когото да направите епизод? Не всички инфлуенсъри са само инфлуенсъри, някои имат експертиза в образование, медицина, спорт, бизнес, предприемачество, детско развитие, маркетинг, изкуство. Важно е да потърсите подходящи, които да дадат стойност на епизода ви, а и после феновете да споделят съдържанието.

Вероятно изпускаме още варианти за ползване на инфлуенсъри за вашия бизнес като снимките им на билборд, брандиране на колите им с вашата марка и подобни. Винаги можете да се присъедините към групата ни:

Инфлуенсъри и блогъри срещат брандове, за да коментираме в реално време.

No comments

Подобни