9 идеи как да се възползвате от създатели на съдържание и инфлуенсъри за празниците (Helloween, Black Friday, 8-ми декември, Коледа, Нова година)

Всички изследвания показват, че тази година пазаруването за празниците ще е по-различно – ще се търсят повече добри оферти, промоции, ще се сменят някои брандове с по-бюджетни, ще се планира по-добре харченето за подаръци и ще започне по-рано (още с появата на първите по-ниски цени с промокодове или пък Черен Петък).

Създателите на съдържание и инфлуенсърите могат да са много полезни в тази ситуация със своето автентично видео или рийл, с откриване на находки, които няма да видите в телевизионните реклами или със забавни идеи, които да приложите, за да спестите от семейния бюджет за подаръци.

Ето няколко начина, по които да се възползвате от добре планирани кампании с нано и микроинфлуенсъри през октомври, ноември и декември 2022, но преди това помислете добре вашият бизнес или продукт има нужда от инфлуенсър маркетинг или ще заложите на платена реклама и няма да си губите времето с несполучливи опити:

Дрехи, играчки, козметика + техника, джаджи + часовници и парфюми вероятно ще са най-търсени и през празниците на 2022, така че ако бизнесът ви предлага някоя от тези категории, възползвайте се максимално от инфлуенсърите:

  1. PR пратки

Най-евтиният, но и трдуоемък, начин да достигнете до голяма аудитория е със специално подготвени подаръци до предварително избрани инфлуенсъри. Тук важно е да прецените дали искате всички подаръци да са еднакви тип PR пакет, който не може да бъде закупен от вашия магазин, а е изпратен с цел снимки и популяризация или предпочитате да подарите 1-2-3 конкретни продукта, които да се промотират в кампанията ви. В първия случаи предизвиквате интерес към бранда, а във втория към конкретните предложения, цени, линкове към тях. Първият вариант изисква повече креативност и подготовка, докато вторият е по-лесен, но вероятно и по-малко “инстаграмъбъл”.

В случай, че изберете да изпратите подаръци до инфлуенсъри, имайте предвид следните задачи:

  • комуникация с избраните дали са съгласни да получат и публикуват пратката ви;
  • какво точно им казвате с този подарък – ще има промоция в магазина ви, да си спомнят всички за вашите продукти, когато решат да пазаруват за Коледа ли, да ги накарате да кликнат на сайта ви или съвсем друг CTA (call-to-action или какво искате да ги накарате да направят);
  • помолете за дата на публикуване – единият вариант е в един ден всички, другият е всеки ден в рамките на няколко дни, трети вариант е един ден преди важна за вашия магазин дата, например;
  • добавете промокод или друг тип специална оферта;
  • следете кой инфлуенсър какво е донесъл за бранда, ангажираността или продажбите ви, за да работите отново с него.
  1. Създаване на съдържание за сайта и социалните мрежи

Колко често вашите SEO специалисти ви напомнят да имате видео ревюта на сайта? Ето ви чудесен вариант, при който евтино и автентично създатели на съдържание генерират видеа за вашите продукти срещу самите продукти и/или малко заплащане. Така печелите автентични видео ревюта за сайта си + публикации в техните социални мрежи, макар и с малко последователи да са + съдържание за вашите социални профили. Важно е да се отбележи, че понякога видеата няма да ви харесат, но това не е причина да не ги публикувате. Не забравяйте, че клиентите ви са различни и понякога една дума или картинка може да е причината, която да ги накара да купят. Блоговете все още не са умрели и вършат чудесна работа за SEO.

  1. Live Shopping

В България не е така популярно все още, но има лесни варианти, с които вие да ангажирате инфлуенсъри и аудиторията им с видеа, които се предават на живо, продуктите изскачат на екрана и могат да се кликнат веднага с цел разглеждане и евентуална покупка. Нека техническата и организационна част не ви плашат, допитайте се до специалисти и ще разберете, че е по-лесно, отколкото изглежда. Тук ключово важно е да се изберат подходящи лица, продукти, време за излъчване и предварителна комуникация, която да подготви очакването на продаването на живо. Такива примери може да видите с About You, Ikea, Ozone.bg и други. Сайтът Liveshoppping.bg също може да ви е полезен. А ако успеете да пресъздадете празнична среда и настроение, продажбите със сигурност ще дойдат рано или късно. Такива live shopping предавания са подходящи както за редовни продажби, така и преди големи събития като Черен петък, 8-ми декември за дрехи и козметика, Коледа за подаръци и Нова година за бижута и подобни.

  1. Предизвикателство / хаштаг / в TikTok
@alexpresley_ Christmas gift challenge #christmasgames #giftchallenge ♬ All I Want for Christmas Is You – Mariah Carey

Напълно наясно сме, че Instagram все още е предпочитаното място за провеждане на инфлуенсър маркетинг кампании в България и света, но не можем да отречем темповете на ръст и привличане на нова и нова аудитория в TikTok, така че препоръчваме този празничен сезон да се възползвате и от тази социална мрежа. Има редица начини, по които да ползвате, но създаването на предизвикателство с участието на водещи в тази социална мрежа лица/инфлуенсъри/ е един от лесните и интересни начини. Насърчаването на гледащите да се включат в него с награда или просто защото е забавно и интересно, ще доведе до много добра видимост на вашия бранд, изграждане на определено усещане у бъдещите ви потребители и с подходяща комуникация и реклама в другите канали – до продажби. Най-лесни за Коледа или Нова година биха били предизвикателства тип #ПразнувайС… + името на бранда или #КоледаЕСладкаС… #ИзживейПразника и насръчване да се зарежат телефоните, например. Идеите са необятни и всичко, което пасва дългосрочно на бранда ви може да бъде използвано.

  1. Афилийет програма за празниците

Инфлуенсърите обикновено изискват определена цена за публикация и не се ангажират с конкретен брой продажби, но ако ползвате създатели на съдържание, които да публикуват вашите линкове срещу % или награда при натрупани продажби, бихте могли да се възползвате от афилиейт програма, както и да наложите на повече места името на магазина или бранда си.

  1. Възползвайте се от платформи за инфлуенсъри

Автоматично ви търсят и намират инфлуенсъри за вашата кампания, вие просто плащате и софтуер го направи вместо вас.

7. Предаване, брандирано от вас, но посветено на празниците

Това е доста голям ангажимент, защото ще ви трябва сериозно планиране, от за снимане, концепция и подходящи инфлуенсъри, които да го реализират + график за запис и публикации, но пък ви гарантира:

  • качествено съдържание;
  • по-голяма ангажираност на аудиторията;
  • добавена стойност и дълготрайно оставане в съзнанието на зрителите;
  • продажби при добра реализация;

В случай, че имате физически магазин, можете да реализирате от там. Да добавите съвети, забавни истории, промо оферти, които важат само в рамките на няколко дни, както и сменяне и избор на аутфити от инфлуенсъра, ако продавате дрехи. Възможностите са много, стига да имате екип, бюджет и желание за реализация. Наемането на агенция за такъв тип предаване е препоръчително.

  1. UGC или накарайте вашите фенове да създават празнично съдържание за вас

Не е нужно да е рекламно или с вашите продукти, просто с готина кампания, която да напомни или подтикне към хубави, семейни или парти моменти. Дайте хаштаг, после срок за изпълнение и награди. Дори и малко съдържание да се създаде, нека го има, нека се говори за бранда ви, нека ви има онлайн като създател на весели истории и настроение или практични съвети, на красиви снимки и видеа или каквото вие прецените. Ангажирайте без да рекламирате директно.

9. Ако бюджетът ви е съвсем ограничен тази година

Тази година бюджетът ви за инфлуенсър маркетинг е съвсем на ръба? Няма проблем. Съберете цялото съдържание от миналата година с инфлуенсъри и фенове, които са писали, снимали, споделяли за вас и го превърнете в ново. Измислете концепция, с която да споделяте за определен период старото съдържание като му добавите стойност през 2022 и го публикувате. Много от феновете, клиентите и зрителите ви няма да разберат, че е старо, а други, които го помнят, ще си го припомнят с нова идея и мисъл.

Възползвайте се от създателите на съдържание и инфлуенсъри още сега, защото времето до голямото пазаруване не е далеч, а всички ние имаме нужда от нови идеи, вдъхновение, промокодове и оферти, от които да се възползваме. Какъв по-хубав начин да ги видим онлайн от любимите ни лица?

Абонирай се за инфлуенсър новини

Обещаваме да изпращаме само новини и информация за инфлуенсъри и брандове от България и света

Ние не спамим!

Оставете първия коментар

Тази статия може да ви хареса:
PUMA x DARA: ролята на посланика на бранда