Кой ще бъде хитът при инфлуенсърите и брандовете през 2024 – 10 предсказания от Radostna

Аз съм Радостина Христова, създател и главен редактор на Инфлуенсър Медия България.

От години работя с инфлуенсъри и брандове, организирам събития, на които се срещаме с инфлуенсъри и бизнеси, а сега влизам в ролята на добрия оракул, който вещае най-позитивни новини за инфлуенсър маркетинга в България през 2024.

Като абсолютен хит номер 1 през новата година очаквам
да видим бум на търсене и предлагане на афилиейт маркетинг в стратегиите с инфлуенсъри, което ще отключи нови възможности за продажби от страна на бизнеса и увеличаване на приходите за инфлуенсърите. Очаквам както създателите на съдържание да са активни в търсене на такива програми, така и повече онлайн магазини да го предлагат.

Ползите са много, но ще изброя само 4:

  1. брандът получава популярност на много ниска цена;
  2. инфлуенсърът получaва идеи за съдържание редовно;
  3. брандът продава повече;
  4. инфлуенсърът печели директно в банковата си сметка.

Супер лесно е, когато онлайн бизнесите се подготвят със софтуерно решение, където инфлуенсърите или който и да било друг с линка си, да следи в реално време своите продажби + възможност да изисква изплащане веднага, без намеса на човек в системата. През 2024 супер много ще говоря по темата, подготвила съм и конкретни насоки, за да сработи отлично този тип партньорство.

Афилиейт платформи за България като https://adscout.io са добро решение за двете страни. Тествах множество други – и български, и чужди, но за тях ще говоря специално.

Второто нещо, което очаквам да се развихри още повече през 2024, е:

нано- и микроинфлуенсъри в кампании с макро инфлуенсъри, просто да се ползва цялата палитра от възможности. Цените им ще се вдигат обаче, бъдете нащрек и от двете страни – и като създатели на съдържание да не обезцените труда си , и като бизнесите, които трябва да се научат да предлагат своите бюджети на инфлуенсърите и да преговарят при дългосрочна комуникация.

Трето предвиждам:

Бартерите да продължат да бъдат търсени и все повече и по-големи инфлуенсъри ще се включват, ако те са мотивиращо поднесени и в дългосрочен план, а не еднократно предложен евтин продукт.

Четвърто: очаквам културните и бизнес събития да търсят още по-активно инфлуенсъри от малки до най-големи звезди. Кино, театър, мюзикъли, както и семинари, форуми и международни срещи на върха да се възползват от аудиторията на избрани инфлуенсъри.

Пето си мисля, че
B2B инфлуенсърите или лидерите на мнение ще станат още по-търсена и желана категория през 2024. Тук има редици особености, но най-трудно предвиждам преговорите за съвместна работа, както и правилната селекция, което важи за всички останали кампании. Очаквам “нестандартни” бизнеси да започнат силни партньорства с лидери на мнение с цел B2B разпознаваемост и продажби. Скоро ще посоча и примери.

Шесто е проблем, който очаквам през новата година, макар да го виждахме рядко и през изминалата:

достоверност на историите, които инфлуенсърите разказват, както и борбата с кризите, които посланиците на марките могат да създадат. Препоръчвам да изготвите предварително план за реакции при обществени проблеми, възникнали с лицето на бранда ви, за да следвате лесни стъпки при тези ситуации и те да са наясно предварително какво ги очаква, ако сгафят.

Седмо – иска ми се да видя нови инфлуенсъри тази година – повече лекари, адвокати, архитекти, а не само брокери на недвижими имоти, които да решат да станат активни онлайн и да изградят силни лични брандове. Иска ми се повече татко инфлуенсъри да видя, но активни като мама блогърите.

Осмото ми предположение е за повече ползи и активно ползване на TikTok, за Threads съм още скептична, но той е при нас по-малко от месец. Все се надявам рекламите в TikTok да огреят и България, за да видим креативността на агенциите и брандовете, както и ползите от спонсорирано съдържание.

Деветата ми надежда е повече бизнеси, особено онлайн магазини, да работят повече за бранд. Да, зная, че трудно се мери, бавно се отчита възвращаемост, но е дългосрочно и трупа повече позитиви, отколкото бързите, но за краткио продажби. Едно е да се налага да търсиш в Google “секс играчки” например, друго е направо да се сетиш “Клеопатра – секс шоп, отивам за играчки”.

Десетото ми предсказание е за автоматизацията в сферата на инфлуенсър маркетинга – повече платформи, по-лесно управление на инфлуенсъри и кампании, по-бързо събиране на статистики, по-лесен анализ на данните. Тук визирам платформи като кeystars.com, но съм сигурна, че ще изскочат и още било то български или чужди, адаптирани за нашите нужди.

Много ми се иска да кажа, че live shopping, virtual influencers и нови технологии ще се включат в инфлуенсър маркетинга ни, но дори да има примери, очаквам да са спорадични, а не масови.

Имам още предсказания, но засега толкова. Елате в групата ми Инфлуенсъри и блогъри срещат брандове за работа – https://www.facebook.com/groups/influencersandbrandsbulgaria, за да продължим темата в дискусия там.

Винаги се радвам да има противоречиви мнения, за да засиля аргументите си. И не забравяй: както всичко друго и инфлуенсър маркетингът изисква време и пари, не очаквай с един инфлуенсър да продадеш цялата си стока, макар да знаем, че има и такива случаи 🙂 И към инфлуенсърите – още по-хубавите времена за вас тепърва идват 🙂

Абонирай се за инфлуенсър новини

Обещаваме да изпращаме само новини и информация за инфлуенсъри и брандове от България и света

Ние не спамим!

Оставете първия коментар

Тази статия може да ви хареса:
Всяка кампания може да бъде измерена дори да няма статистиска от инфлуенсъра