Нови правила в ОАЕ: Инфлуенсърите трябва да имат бизнес лиценз или глоба до 1 милион дирхама

12.06.2025

В динамичната и бързо развиваща се дигитална ера ролята на инфлуенсърите и създателите на съдържание става все по-значима. ОАЕ, като един от регионалните лидери в технологичните и медийни иновации, въведе строги регулации, които целят да регулират тази нова форма на медия и да гарантират прозрачност и законност.

Какво е новото?

От 2025 г. насам всеки инфлуенсър или създател на съдържание в Обединените арабски емирства е задължен да притежава валиден бизнес лиценз за своята дейност. Това важи дори за личности, които публикуват съдържание в социалните мрежи с цел монетизация, популяризиране на продукти или услуги, както и всякакви рекламни и маркетингови активности.

Без този лиценз, лицата рискуват глоба, която може да достигне до 1 милион дирхама (около 270 000 щатски долара). Освен това, те могат да бъдат подложени на допълнителни правни действия и забрани за публикуване.

Защо се въвеждат тези мерки?

Регулациите са част от по-широкия медиен закон на ОАЕ, който цели да защити потребителите и бизнеса от подвеждаща реклама, измами и други нелоялни практики в дигиталната сфера. Според местните власти, лицензирането осигурява по-висока степен на отчетност и професионализъм сред инфлуенсърите и създателите на съдържание.

Двойният лиценз – какво означава това?

За някои инфлуенсъри е необходим не само основен бизнес лиценз, но и специален лиценз за създаване и разпространение на медийно съдържание. Тази нова изискване обхваща както местни, така и чуждестранни граждани, които извършват дейност на територията на ОАЕ.

Какво трябва да направят инфлуенсърите?

Инфлуенсърите, които действат в ОАЕ, трябва да започнат процедура по регистрация и лицензиране възможно най-скоро, за да избегнат сериозни санкции. Процесът включва подаване на заявление в съответните държавни органи и спазване на регулациите за съдържание и реклама.

Влияние върху пазара и бъдещи тенденции

Тези стъпки се очаква да трансформират инфлуенсър индустрията в ОАЕ, като я направят по-прозрачна и регулирана. В същото време това може да увеличи доверието на рекламодателите и потребителите към съдържанието, което се публикува, и да насърчи по-голяма професионализация сред творците.

Новите изисквания в ОАЕ очертават бъдещето на дигиталния маркетинг и инфлуенсър индустрията като отговорна, регламентирана и защитена среда. За всеки инфлуенсър, работещ или планиращ работа в региона, навременната адаптация е ключът към успеха.

Тази статия е изготвена на база информация и анализ от водещите медийни издания Times of India и Gulf News, тук можете да прочетете и повече подробности.

Абонирай се за инфлуенсър новини

Обещаваме да изпращаме само новини и информация за инфлуенсъри и брандове от България и света

Ние не спамим!

Оставете първия коментар

Тази статия може да ви хареса:
Белият дом използва създатели на съдържание  в TikTok, за да достигне до младите избиратели