Когато Динеш Годара и Акшит Чаудхари стартират BabyBillion през декември 2023 г., те поставят ясна цел – да станат водещият детски YouTube канал в света. Тяхната визия вече дава осезаеми резултати, с 1,5 милиарда месечни гледания само за една година. Това постижение е доказателство за възможностите на създаване на съдържание, водено от данни, в света на детските забавления.
Стратегически пазарен анализ като ключ към успеха
Чрез задълбочено изследване на глобалните тенденции в YouTube, Акшит идентифицира ясна възможност.
„Прегледахме топ 10-те канала в света според броя на гледанията и видяхме четири от телевизионната и музикалната индустрия и пет от категорията за деца“, обяснява Акшит, който има седемгодишен опит в YouTube. Това, което Акшит и Динеш осъзнават, е, че има силен пазар за детски предавания.
Този „момент на просветление“ води до създаването на BabyBillion, колаборация, която използва допълващите се силни страни на основателите. Докато Акшит предлага задълбочени познания и експертиза в YouTube, съоснователят Динеш допринася с ценни прозрения от опита си в изграждането на най-големия образователен канал в Азия – WifiStudy, който има 16 милиона абонати.
Тяхната визия е подкрепена и от амбиция. „Искахме да достигнем 1 милиард месечни гледания в YouTube,“ спомня си Акшит.
Рекордно развитие на канала
Разрастването на BabyBillion надминава стандартните индустриални метрики – първият милион абонати е постигнат за 105 дни, следващият за 32 дни, а от 2 до 3 милиона – за 17-18 дни. За популярния детски канал достигането на милион абонати седмично изглежда като детска игра.
Успехът на канала се дължи на три основни принципа: визия, печеливш екип и най-добрите ресурси. „Това е формулата за успех, която използвахме, за да достигнем 1,5 милиарда гледания месечно само за една година,“ отбелязва Акшит.
Компанията също така придава голямо значение на анализа на данни, за да гарантира успеха на канала. „Най-важната част, в която много създатели се провалят, е, че не оценяват достатъчно данните, които YouTube предоставя,“ подчертава Акшит.
Производствено съвършенство и високи стандарти
Със студия в Бангалор и Мумбай, BabyBillion поддържа високи производствени стандарти чрез екип от над 25 професионалисти и множество фрийлансъри. „Имаме специализиран екип, който проверява съдържанието преди публикуването, за да се увери, че отговаря на високите стандарти на YouTube,“ казва Акшит.
Разказването на истории е в основата на тяхната стратегия за съдържание. „Основното е, че искаме да предадем тези истории,“ обяснява той. „Родителите искат да научат децата си на добри навици, като споделяне и грижа. Ние искахме да го направим чрез силата на разказването на истории, поднесено в правилните думи в клипове от 40-50 секунди.“
За съдържание с рими те следват структуриран подход: „Започваме с идентифициране на подходящата музика, римата, която ще използваме след това, създаване на текста, музикална продукция, звуков дизайн, сторибордове, а след това идва сценарият.“
Развитие на млади таланти
BabyBillion има уникален подход към детските изпълнители, фокусирайки се върху естествените емоции. „Най-важното е, че децата трябва да изразяват чувствата и емоциите си по свой начин. Това трябва да се вижда и да отговаря на историята,“ подчертава Акшит. „Децата може да са сладки, но ако не могат да предадат емоцията пред камерата, това няма смисъл за нас.“
Въздействието им надхвърля актьорските умения: „Попитайте всеки родител, който е работил с нас. След три до шест месеца те виждат огромно подобрение в децата си – не само в актьорските умения, но и в общото им развитие.“
Стратегия, ръководена от метрики
Екипът използва платформи, базирани на метрики, като обръща особено внимание на ангажираността на аудиторията. За традиционните видеоклипове Акшит обяснява: „Основното е CTR (коефициент на кликване), а първите 30 секунди са ключови… Ако 50% от аудиторията отпадне в първите 30 секунди, колкото и усилия да вложите след това, те няма да останат.“
Седмичните сесии за анализ на данни насочват техните решения за съдържанието. „Всяка седмица екипът ни преглежда всяко видео и съответните данни. Опитваме се да повторим успеха и след толкова много опити успяваме да разгадаем тайната.“

Планове за глобално разширение
Визията на BabyBillion включва значителен растеж, като Акшит разкрива, че те ще публикуват по два кратки клипа на ден.
Компанията планира международно разширение чрез многоезиково съдържание:
„В момента сме само с един канал, и то достъпен само на хинди. Представете си силата на многоезиковия аудио дублаж… ще дублираме видеата си на повече от 20 езика.“
Тяхната цел? Да надминат MrBeast и T-Series по месечни гледания и да станат канал номер едно в света на YouTube по месечни гледания до края на декември 2025 г., заявява Акшит.
Компанията също така цели да диверсифицира отвъд дигиталното съдържание.
„Нашата цел не е само да станем създател номер едно в света. Искаме първо да установим глобална дистрибуция и след това да стартираме, може би, мобилно приложение, игри, продукти или играчки,“ споделя Акшит. Те вече са си партнирали с Hamleys, известната марка, базирана в Лондон, което бележи първото им голямо сътрудничество с бранд.
Образователно въздействие и отговорност
BabyBillion осъзнава своята роля в развитието на децата.
„С големите числа идва и голяма отговорност,“ подчертава Акшит.
„Когато едно дете започне своя път, неговата основа се изгражда точно в този момент… Нашата отговорност е да им предоставим правилната информация и знания, защото в противен случай няма да произведем големи лидери в следващите поколения.“
Успехът на канала включва и изграждането на доверие сред родителите:
„Нашата целева аудитория не са само деца, но и създаването на доверие сред родителите… спечелването на доверието на родителите е от изключителна важност. Ако родителите не вярват на вашата марка, тя няма да успее.“
Източник на информацията: https://www.netinfluencer.com/