Ивана Онат, създател на съдържание: В UGC индустрията няма ‘one size fits all’ – всяко съдържание трябва да е създадено с мисъл и насоченост към конкретния бранд

13.02.2025

Днес имаме удоволствието да разговаряме с Ивана Онат – UGC креатор, който създава ангажиращо и автентично съдържание за брандове в социалните мрежи. С внимание към детайлите и естествена елегантност, тя помага на марките да представят продуктите си по автентичен и въздействащ начин. Чрез креативните си концепции и стилни визии Ивана успява да ангажира аудиторията и да създаде съдържание, което изгражда доверие и вдъхновение. Нека разберем повече за нейното пътешествие в света на UGC и философията ѝ за успешен брандов маркетинг!

Как брандовете те намират и избират да работят с теб? Използваш ли определени платформи или стратегии, за да се позиционираш по-добре?

Предполагам, че брандовете най-често ме откриват чрез социалните мрежи – или в моя профил, или чрез клиенти, с които вече съм работила. Активно поддържам присъствието си в социалните мрежи, където споделям примери от работата си и ангажиращо съдържание. В този бранш е особено важно „работата ти да говори вместо теб“, затова винаги се стремя да влагам труд във всеки проект, но и да надграждам това, което правя. Поемам ангажименти и през агенции, които се свързват с мен. Не работя с конкретни агенции или платформи екслузивно – но имам регистрация в KeyStars.com и платформата ми допада, така че бих се радвала да виждам и повече брандове, които да я ползват.

А относно стратегии – простичък, но ефективен начин да привлечеш вниманието на брандове е да споделяш органично съдържание за тях и да ги отбелязваш. Това не само показва интереса ти, но и може да доведе до бъдещо партньорство – добър начин да те забележат, като ти междувременно така или иначе правиш това, което харесваш. И в тази връзка – редовно снимам и обработвам неща не само по задание, а просто защото ми харесват или имам конкретна концепция за тях – по този начин трупам опит и умения, развивам нови идеи, а и допринасям за разширяване на портфолиото си.

@vanyhristova

Ако има една съставка, заради която си промених мнението за азиатската козметика и се отворих доста повече към нея, то това е Центела азиатика! 💚 Обожавам мощната и мигновена хидратация, която носи. Обожавам и това, че е толкова универсална съставка, която пасва общо взето на всяка кожа, без значение тип, възраст, специфики. ✅ Успокоява, хидратира, подобрява еластичността – основни качества на красивата кожа! 💖 TECA Lifting Moisture Serum на @vvbetter_official съдържа TECA (титриран екстракт от центела азиатика), който всъщност представлява високо концентриран екстракт от нея, който прави действието й още по-мощно. Серумът има елегантна и удобна опаковка с дозатор с бутонче (знаете колко обичам „умни“ опаковки). Серумът има изключително приятна текстура, разнася се лесно, а в резултат мигновено оставя кожата сияйна и plumped. ✨ #vvbetter #vvbettertecaliftingserum #vvbettertecaserum #vvbetterserum #koreanskincare #koreanskincareroutine #koreanglow #hydratedskin #hydrationserum #ugcBulgaria #ugccreator @VVBETTER KOREA

♬ original sound – Ivana Onat


Какво според теб търсят брандовете в UGC създателите и защо си привлекателна за тях?

Пазарът е много пренаситен от продукти и в момента е важно да изпъкнеш по някакъв начин. Затова UGC услугата трябва да е автентична, да е насочена конкретно към твоя бранд. Смятам, че брандовете търсят автентичност, непринуденост и все повече качество. А аз винаги се стремя да подобрявам качеството на услугата си, като инвестирам в оборудване, обучения и време, прекарано в изпипване на детайли и концепция. През годините първоначалната концепция за UGC претърпя промени – от идеята за напълно натурално съдържание, създадено от потребители, с времето стандартите се повишиха и брандовете все повече ценят добрия кадър и естетика, качествени звук и светлина, и добре изградена концепция.

Как определяш цените си и кои са основните фактори, които влияят върху тях – аудитория, качество, ангажираност?

 Ценообразуването определено е много специфичен момент и всеки създател на съдържание си задава въпроса дали ценообразуването му е правилно, дали не иска твърде много или пък не подценява труда си. Аз имам фиксирани цени, които съм определила вследствие на проучване и консултации – с други създатели и с експерти в сферата. И въпреки това не мога да съм сигурна, че са оптималните. Качеството със сигурност е нещо, което трябва да се вземе под внимание при ценообразуването. Обаче метрики като аудитория и ангажираност, макар и неминуемо сред определящите, при днешната действителност на социалните мрежи са и все неща, които не са стабилни, а много варират от пост на пост, от период на период. И в тази връзка, за мен лично може би най-голямата грешка на брандове остава да търсят само и единствено брой последователи като изискване за партньорствата си.

Как структурираш UGC видеата си? Има ли успешна формула, която прилагаш, например специфично начало, дължина или CTA?

Иска ми се да имах такава формула, защото тогава щеше да ми е много по-лесно да създавам и обработвам видеата си. Истината обаче е, че съм на мнението, че в този бранш няма „one size fits all“ съдържание. И всичко трябва да е създадено с мисъл и насоченост към конкретния бранд, към конкретния продукт. Например, въпреки че по-късите видеа в момента са най-ефективни, вярвам, че някои продукти или услуги изискват повече време, за да бъдат представени адекватно и не съм готова да правя компромис с обема от информация, който искам да дам. Затова за мен няма универсална формула – всяко видео е съобразено с бранда, аудиторията и самото послание.

@vanyhristova

MAC, след като ни взривиха с реформулиранe на любимите ни класически матови червила в новите MACximal, съвсем очаквано продължиха и със сатенения вариант 💋✨🔥 ✅Богат и плътен пигмент, който се проявява с едно нанасяне, в цели 34 страхотни цвята! Някои от по-интересните виждате и при мен във видеото. Аз съм ааадски впечатлена от Tilted Denim и колко добре комплиментира зъбите и тена 🤯 ✅ Не само невероятен цвят, но и грижа за устните, благодарение на хидратиращ комплекс, включващ бленд от масла (шипка, семена на камелия), екстракт от цвят на нар и още много други ♥️ ✅ Елегантен блестящ, полиран завършек, точно както МАС си го умеят, + отлична трайност на цвета 💋 Всички вече са налични в @maccosmetics @Mac_plovdiv @MAC Varna @mac_mallofsofia #maccosmetics #macbulgaria #MACximal #IWearMAC #macsatinsleeklipstick #maclipstick #maclipsticks #gifted #maclipstickswatches #macwhirl #macsoar MAC MACximal Sleek Satin Lipstick MAC Lipstick Swatches MAC Lip Pencils MAC Lipstick Combos MAC Whirl MAC Soar MAC Caviar MAC Flamingo MAC Grape Expectations

♬ original sound – Ivana Onat

Кой беше проектът, който отказа да направиш, и каква беше причината? Смяташ ли, че това е било правилното решение? 

Нещо, което знам, че брандовете обикновено не искат да чуват от създател на съдържание – но аз често отказвам ангажименти. За мен е важно да работя с брандове, които съответстват на моите ценности и начин на живот, и да се припознавам в тях и продуктите им. Именно затова често отказвам проекти, които не се вписват в моя профил. Дори бих казала, че до момента съм отказала повече предложения, отколкото съм приела. Но пък съм сигурна, че брандовете, които работят с мен, уважават и оценяват този ми начин на работа. Важно ми е и да не разочаровам аудиторията си – да виждат, че не „рекламирам“ всичко, което ми се предложи, и че подбирам партньорствата си и успявам хомогенно да ги внедря в концепцията на профила си и човека, който съм. Не всичко е на всяка цена и за мен е важно съдържанието, което създавам, да бъде органична част от моя профил и личен бранд.

Какви са най-честите грешки, които UGC създателите правят? Имало ли е случай, в който твое съдържание не е дало очакваните резултати, и какво научи от това?

Както споменах и по-горе, в днешната действителност на социалните мрежи рядко нещо може да се предвиди – особено от гледна точка на метрики. Разбира се, че съм имала проекти, които съм очаквала и съм се надявала да се представят по-добре. Такива, в които съм вложила много умения, труд и време, а накрая не са донесли очакваните резултати. В такива случаи ми е най-неприятно за самия бранд – за това, че не съм оправдала техните очаквания по някакъв начин. Научила съм се, както и в живота, никога да не правя гръмки обещания или да опитвам да гарантирам неща, които са извън моя контрол. В социалните мрежи няма гарантирани резултати. Именно затова никога не обещавам на брандовете конкретни числа, а вместо това се фокусирам върху качеството на съдържанието и неговата дългосрочна стойност.

@vanyhristova

@Krambals Bulgaria Трябва да кажа, че, освен че това видео беше много интересно и забавно за снимане, беше и много вкусно 😁 Krambals наистина са създали страхотен продукт и макар да не са нови за мен, сега, когато имах възможност да пробвам всичките им различни вкусове накуп (даже не са само тези във видеото), наистина успях да видя разликата с други подобни, и да им се насладя изцяло. Със сигурност си гарантират редовно присъствие в шкафа с лакомства вкъщи 🤩 #krambals #ad #krambalsbruschetta #krambalsbg #bruschettas #snacks #tastytreats #productreels #closeup #closeupfood #productphotography #ugc #ugcBulgaria #ugccreators

♬ I See It, I Like It, I Want It – Shirley Ellis

А относно най-честите грешки на UGC създателите – със сигурност това е да тръгнат с нагласата „аз трябва да стана“ UGC/Influencer. Да се гледа на UGC като на бърз начин за печелене на пари, без истински интерес към създаването на съдържание. Не, тези неща се случват, само ако наистина имаш желанието и интереса да се развиваш в тази сфера. Това е индустрия, която изисква постоянство, адаптивност и желание за учене. Ако си готов да даваш много време и труд от себе си, да бъдеш коректен и с добра работна етика, ако си готов да се надграждаш и учиш постоянно, и да се напасваш спрямо бързоразвиващата се действителост, както и да дадеш, преди да получиш. И определено отнема време, а не става от днес за утре. 

Как виждаш бъдещето на UGC индустрията? Има ли нови тенденции или платформи, към които планираш да се адаптираш? 

UGC индустрията ще бъде все повече и повече на фокус, защото брандовете вече виждат добавената стойност от нея. В някои сфери дори повече от инфлуенсърските партньорства. Радвам се, че и в България в последните 6-12 месеца се наблюдава огромен ръст в търсенето на услугата, което говори за едно отваряне и осъзнаване на пазара. Средата в социалните мрежи е много динамична и непременно трябва да се научим да се адаптираме. Ако видя нови платформи с потенциал, с удоволствие бих ги изпробвала – мисля, че при този тип работа менажиране през платформа би улеснило много процеса по комуникация и работа и на двете страни (и бранда, и създателя на съдържание). 

Прекрасната Ивана можете да следите в Instagram: https://www.instagram.com/vanyhristova.

@vanyhristova

Mini Sephora Haul ✨❤️ Не забравяйте за възможността за поръчки по телефона – може да го откриете в профила на @sephora.bulgaria Продуктите, които взех: 👉 Tarte Xmas Set – коректор Shape Tape (original formula) + глос Maracuja Lip Plump @tartecosmetics 👉 Sephora Collection измивен гел за лице с пребиотици 👉 Sephora Collection Fluff & Fix Brow Wax @sephoracollection 👉 Rare Beauty Soft Pinch Luminous Powder Blush, цвят Love Продуктите са купувани в последната седмица на декември и първата на януари, така че е възможно някои от тях вече да не са налични или намалени. Всичко освен сетът на Tarte е редовна колекция, така че би трябвало да е налично и да се презарежда. ❤️ Харесахте ли си нещо? ✨ ––– #notsponsored #notpr #sephorahaul #sephorabulgaria #sephoracollection #sephorasales Сефора покупки Намаления Sephora sales Sephora намаления България Rare beauty blush Love Sephora brow gel brow wax Tarte Shape Tape Set Maracuja Juicy Lip Plump

♬ original sound – Ivana Onat

Социалните мрежи се променят постоянно, но едно е сигурно  – UGC ще става все по-ключова част от маркетинг стратегиите. Брандовете ще търсят не просто съдържание, а истории, които създават емоция и доверие. 

Абонирай се за инфлуенсър новини

Обещаваме да изпращаме само новини и информация за инфлуенсъри и брандове от България и света

Ние не спамим!

Оставете първия коментар

Тази статия може да ви хареса:
16 световни тенденции в инфлуенсър маркетинга, които ще видим през 2023